GoBIO - Lifestyle magazine

Начало / Здраве / Здрави и красиви / 7-те най-добри стратегии за подобряване на състоян...

Здраве

Здрави и красиви

Здрави и красиви

7-те най-добри стратегии за подобряване на състоянието 2 232 жени с Хашимото споделят

7-те най-добри стратегии за подобряване на състоянието 2 232 жени с Хашимото споделят

Имате Хашимото? Разберете какво са направили 2 232 жени с Хашимото, за да се почувстват в пъти по-добре! Хашимото е автоимунното заболяване, от което страда всяка трета жена. Бичът на нашето съвремие и сложна тема, по която може да се пише и говори дълго.

Проблемът с автоимунните заболявания е, че те са твърде многопластови. При тях подходът "едно лечение за всички" определено не работи, защото факторите, които им влияят, са много и при всеки един от нас наборът може да бъде различен. Наричам ги "ефектът на пеперудата", защото често едно води след себе си друго, после трето, докато цикълът не се затвори. А изходът от него е един – ставаш горд собственик на автоимунно заболяване. При това с нюанси. Затова и пътят към здравето при всеки е различно дълъг и различно трънлив. За някои е достатъчно да коригират храносмилането, да спрат вътрешните възпалителни процеси и да балансират хормоните. Докато при други се налага да се завърти целият цикъл и да се мине през пълния спектър от нюанси...

Но независимо дали вашият път ще бъде дълъг или не, според мен е важно да опитате и да дадете всичко от себе си, защото вие, както и аз, както и всички около нас – ние заслужаваме да сме здрави. И ако има нещо, което можем да променим, за да го постигнем, смятам, че сме длъжни да го направим. Да извървим тези няколко крачки. Да предприемем необходимите стъпки. Защото всяка една от тях е голяма победа. Победата да водиш живот изпълнен с енергия, щастие и пълноценни години пред себе си.

Затова днес няма да ви обяснявам какво е Хашимото и как се е стигнало до него, а ще споделя с вас последното проучване на д-р Изабела Уенц – име, което отдавна си е спечелило славата на световно признат експерт по темата. Проучване, в което са взели участие 2 232 жени с Хашимото, които са оценявали различни фактори и са сподели кое е повлияло най-положително на състоянието им. Затова, ако имате Хашимото и искате да се чувствате прекрасно - тази статия е за вас. Четете внимателно и взимайте мерки.

Но преди да продължа, едно важно уточнение, защото виждам, че често има неясноти по темата. Искам да знаете, че Хашимото е заболяване на имунната система, а не на щитовидната жлеза. Хипо и хиперфункция, от друга страна, са проблеми на щитовидната жлеза. Човек може да има и двете едновременно - Хашимото и хипотиреоид, например, но не е задължително. Тоест, това са 2 различни състояния и често изискват различен подход.

А сега да се върнем на темата и да видим какво са направили участничките в проучването, за да се почувстват по-добре.

И №1 е корекция на стреса. В действителност 69% от участничките споделили, че автоимунното им заболяване се е отключило, в следствие на силен стрес. Темата е необятна и е добре да й отделите нужното внимание, като оцените до каква степен стресът е част от живота ви и какво можете да направите, за да го намалите. Помнете също така, че стрес за тялото ни не е само емоционалният такъв, а и вътрешните възпалителни процеси, които затрудняват нормалното му функциониране и също са стрес за организма.

№2 - корекция на дефицита на ценни вещества, като тук 68% били с доказан дефицит на витамин D3, а останалите с множество различни дефицити, сред които В12, желязо и други минерали. Дефицитът на много и различни ценни вещества обикновено е в следствие на недобро храносмилане или пропускливост на червата, затова ако имате съмнения за такива, съветът ми е да започнете да приемате витамин D3 и мултиминерална формула, но и да се погрижите за храносмилането си. То, за съжаление, няма да се оправи само. За целта препоръчвам горещо програмата ми Хашимото, както и последващо включване в някоя от Е-диетите.

На трето място - глутенът. И тук най-интересното е, че умопомрачаващата цифра от 88% от жените са се почувствали в пъти по-добре, премахвайки глутена от менюто си. А цели 3,5% са се оказали с глутенова ентеропатия - силната алергия към глутен, която е животозастрашаваща. Затова, ако имате Хашимото и все още не сте спрели глутена, ви съветвам сериозно да се замислите по темата или поне да пробвате за месец-два. Най-малкото, спирането на глутена няма да ви навреди, така че според мен си струва да опитате. От личния си опит с клиенти мога да добавя, че спирайки глутена, всички жени с Хашимото, с които съм работила, започват безпроблемно да свалят излишните килограми и имат невероятен прилив на енергия.

На четвърто - храната, оказало се, има значение. Няма изненади тук, нали! Затова, нека оставим цифрите да говорят. 81% са се почувствали прекрасно, спазвайки палео хранене. Палео храненето изключва всички зърнени и бобови от менюто и набляга на консумацията на пасищни животински продукти. 79% изключили и млечните от менюто с видимо подобрение. Костният бульон помогнал на 70% да се почувстват по-добре, а ферментиралите храни – на 57%. И едно уточнение, докато сме на тема храна. Моля, винаги помнете, че е важно не само какво точно сте извадили от менюто си, но и какво присъства в него. Тема, която е широко застъпена в програмата ми - Хашимото.

На пето място - малките ежедневни ритуали за релакс, оказало се, не бива да се пренебрегват. В действителност, 57% споделили, че сауната им помага много, като забелязали подобрение в състоянието на кожата, енергията и настроението. А масажът помогнал на цели 80%!

На шесто - перфектните TSH нива не са тези в референтните граници, а тези между 1 и 2-2,5. При тези стойности жените са забелязали и най-голямо подобрение в страничните симптоми, като косопад, например.

И на седмо място - пробиотиците са важни! Нека не забравяме, че Хашимото е автоимунно заболяване, а 70% от имунната система се намира около червата. Затова и здравето им и състояния като SIBO и чревен дисбаланс са сериозен съпътстващ фактор за всички автоимунни процеси. Оттам и подобрението след прием на пробиотици.

Това беше от мен за днес, а сега е ваш ред - вижте кои от горните стъпки спазвате и кои не, и променете статуквото. Успех!


Още теми от Здраве

Разплащателни карти Защита за онлайн разплащане