GoBIO - Lifestyle magazine

Начало / Здраве / Здрави и красиви / 7 топ храни на помощ в борбата с килограмите...

Здраве

Здрави и красиви

Здрави и красиви

7 топ храни на помощ в борбата с килограмите

7 топ храни на помощ в борбата с килограмите

Вероятно сте чували, че водата може да бъде незаменим помощник в борбата с килограмите. Това е причината някои храни с високо съдържание на вода като цитрусови плодове и зеленчуци да се смятат по-скоро за "храни за отслабване", отколкото за храни, които увеличават количеството на погълнатите калории. Проучване на Университета в Токио показва, че жените, които консумират подобни храни имат по-ниско тегло и по-малка обиколка на талията. Очевидно няма как храна да има "отрицателни калории", но изследователите заключават, че храните с високо съдържание на вода ни засищат и, съответно - карат да ядем по-малко. Така че диетата ви само ще спечели, ако включите повече от долуизброените храни в менюто.

Броколи

Знаете ли, че броколите са прекрасен източник на фибри и калций? Включвайте ги в менюто като основно ястие или гарнитура към месо и риба.

Зеле

Богато на антиоксиданти и витамин C, зелето подпомага имунната система. Насладете му се, като го сотирате леко или комбинирате с ябълки.

Карфиол

Като повечето зеленчуци от семейство "Кръстоцветни", карфиолът е пълен с фитонутриенти, за които се смята, че помагат за превенцията на рака и чудесен източник на витамин C и фолиева киселина. Леко задушен, или запечен с подправки, той е и незаменима съставка за вкусни крем-супи.

Грейпфрут

Грейпфрутът е известен с позитивното си влияние върху намаляването на телесното тегло. Съдържа витамин C, фолиева киселина и калий. Наред с пектина, той внася в организма разтворими фибри, които могат да бъдат силен съюзник срещу артеросклероза.

Маруля

С едва 60-70 калории на половин килограм, марулята е един от големите приятели на диетичния режим. Витамини от група В, фолиева киселина и манган, който помага за регулиране на кръвната захар, намират своето място в зелените листа. Изберете тъмно зелените или пурпурни варианти на марулята и залейте с домашно приготвен дресинг.

Репички

Тези ярко оцветени зеленчуци са пълни с калий, фолиева киселина, антиоксиданти и серни съединения, които се подпомогне храносмилането. Да не забравяме и зелени листни върхове, които съдържат шест пъти на витамин С и повече калций, отколкото корените.

Спанак

Нежен и ароматен, зеленолистния зеленчук е богат на желязо, фолиева киселина и витамин К. Той съдържа фитохимикала лутеин, който защитава зрението от настъпващата с възрастта дегенерация на макулата. Използвайте го като заместител на марулята в салата, сотирайте леко или включвайте в омлет или суфле.


Още теми от Здраве

Разплащателни карти Защита за онлайн разплащане