GoBIO - Lifestyle magazine

Начало / Здраве / Здрави и красиви / 20 лесни стъпки за натурална детоксикация (част I)...

Здраве

Здрави и красиви

Здрави и красиви

20 лесни стъпки за натурална детоксикация (част I)

20 лесни стъпки за натурална детоксикация (част I)

Истината е, че правилното прочистване на тялото и запазването на добри навици могат да ни наградят с удивителни позитиви, които да усетим веднага - с желанието за движение и живот, с което се събуждаме сутрин, с прилива на енергия, с възможността пълноценно да се наслаждаваме на всеки ден. Няколко лесни стъпки могат да ни помогнат в това похвално начинание. Ето 20-те най-лесни, естествени и без съмнение най-ефективни начини да кажем "сбогом" на токсините и да приветстваме добрите и полезни елементи, от които тялото ни се нуждае.

1. Избираме органични храни, когато е възможно.

Няма нужда всичко, което похапваме, да е органично, но има някои храни, при които това наистина има значение. Списъкът, известен като "мръсната дузина", включва продукти, където пестицидите и консервантите могат да се натрупат и да преминат в тялото ни по време на храносмилането. В него влизат ябълки, ягоди, грозде, целина, праскови, спанак, сладки чушки, нектарини, краставици, чери домати, грах и картофи. За всички други плодове и зеленчуци правилото е, че ако ядем кората или външната им страна, най-добрият вариант е да ги пазаруваме от проверени места.

2. Пием много повече вода.

Дори да мислим, че пием достатъчно вода на ден, трябва да погледнем на водата по нов начин. Ако има едно нещо, което може да ни прочисти по най-лесния и естествен начин, това определено е водата. Увеличаването на приема на водата помага за по-чиста кожа, правилно функциониращи органи, по-ефективно кръвообращение, по-малко проблеми с дишането и храносмилането. Затова най-добре да забравим за всички ограничения, които сме чували по отношение на пиенето на вода и да приемаме вода с всяко хранене, както и преди и след това. Осем чаши на ден са абсолютният минимум, всяко увеличаване на който в дългосрочен план ще ви се отблагодари забележимо.

3. Заменяме сутрешното кафе със зелен чай

Малко кофеин не е проблем, но трябва да внимаваме колко приемаме в продължение на деня или седмицата. Въпреки че обичайната чаша кафе не може да навреди много, ако искаме да се детоксикираме, трябва малко да преосмислим този навик. Зеленият чай съдържа важни антиоксиданти, от които нашето тяло се нуждае в тяхната най-натурална форма. Освен това в него има и достатъчно количество кофеин, за да ни събуди, така че получаваме обичайната си доза, но комбинирана с ползи за здравето. Не е необходимо детоксикацията на тялото да е непременно нещо сложно, тя може да зависи от някои малки промени, които работят добре за нас. 

4. Ядем повече фибри в натуралния им вид

Чували сме многократно колко е важно място заемат фибрите в здравословната диета. Не само че отчасти те допринасят за загубата на тегло, но помагат щедро за прочистването на тялото. Нашите тела, особено храносмилателната система, има склонност да задържа субстанциите, които влизат в нея. Това може да са токсини, консерванти от храната, която ядем или просто отпадъчни вещества, които не се изхвърлят правилно от организма. Каквато и да е причината, ние чувстваме подуване, претоварване или необичайна умора. Много здравни проблеми могат да настъпят именно в резултат на това. Когато ядем достатъчно фибри, това помага на храносмилателната система да работи нормално. Можем да ги приемаме под формата на хранителни добавки, но е по-добре просто да ядем храните, които ги съдържат, колкото се може по-често. Пресните плодове и зеленчуци, бобовите и пълнозърнестите храни са отличен източник на фибри.

5. Опитваме да постим за ден или два.

Не е нужно да превръщаме това в смисъл на живота си или да преминаваме към веганския начин на хранене. Постенето за ден или два - особено ако е свързано с ядене на пресни плодове и зеленчуци - може наистина да помогне на здравето ни. Когато по различни причини тялото ни достигне своя капацитет за прием на токсини от храната и средата, то трябва да има възможност да се презареди и възстанови. Органите трябва да се концентрират върху задачата да отстранят храната и потенциалните токсини. Ако им дадем такава възможност, ще се радваме на повече енергия и на по-ефективна храносмилателна система.

6. Включваме суперхрани на всяко ядене.

Най-страхотната полза от суперхраните е, че те съдържат важни вещества и антиоксиданти, от които телата ни се нуждаят, за да се противопоставят на болести и инфекции. Добрата новина е, че те също така са много вкусни. Храните, чрез които най-лесно можем да се снабдим с Омега 3 мастни киселини, са сьомга, риба тон, авокадо, орехи, бадеми, зехтин, ленено семе. Няма да ни подведе и избора на плодове и зеленчуци, които са ярки на цвят, като боровинки, малини, спанак, кейл, патладжан, моркови, сладки картофи, ябълки, портокали, тиква. Ако включим суперхрани във всяко хранене, ще се насладим на ползи едновременно за здравето и фигурата ни.

7. Забравяме захарта, бялото брашно, пържените храни.

Белият хляб не прави нищо добро за нашето здраве, както и белият ориз, пастата и безкрайно вредните за обиколката на талията понички, торти, бисквити и т.н. Простите въглехидрати и захарта ни карат да се чувстваме заситени, докато ги ядем, но скоро след това нивата на кръвната ни захар падат драстично. Пълнозърнестите храни съдържат фибри и поддържат нивата на кръвната захар в нормални рамки и обръщането към тях ще ни помогне не само да имаме по-добра фигура, но и да сме по-здрави, намалявайки рисковете от от диабет тип 2 и други заболявания.

8. Казваме "сбогом" на преработените храни.

Много хора мислят, че ако на опаковката на един продукт пише, че той е обезмаслен или с по-малко калории, той ще бъде по-здравословен избор. Преработката на продуктите обаче сама по себе си представлява опасност, тъй като, за да се запази вкуса, индустрията си служи със субстанции, които не ни носят нищо добро. За да се избегнат рисковете, е по-добре да консумираме натурални храни, които идват от земята и са естествени. Простото им приготовление в кухнята няма да увеличи кой знае колко времето и усилията, които полагаме, за да се нахраним, а ползите ще са неоценими.

9. Наблягаме на соковете и чрез тях поемаме необходими вещества

Без да е нужно да отиваме в крайности, с пиенето на сокове можем да се снабдим с полезни вещества. Тук полето е отворено за експерименти и можем да опитваме различни комбинации, докато стигнем до нашата любима. Много литература има изписана за т.нар. "зелени" сокчета, в които заедно с плодовете се блендира връзка магданоз, кейл, спанак или друг тъмнозелен зеленчук.

10. Премахваме обичайните източници на токсини като кофеин, алкохол, цигари

Лошите навици, към които се обръщаме, когато искаме да си починем, допринасят за невъзможността да се прочистим. Вместо да се отпуснем и да релаксираме обаче, ние обикновено се претоварваме с вредни субстанции, които ни карат да изглеждаме бледи и болнави и да се чувстваме зле. Никотинът, както и прекаляването с кофеин и алкохол задръстват организма с токсини, които той не може да преработи. Ако се храним правилно, движим се повече и отделим време за сън, тогава имаме възможност да отпочинем наистина и да посрещнем новите предизвикателства с усмивка и добър тонус - разликата е драстична!

(следва продължение)


Още теми от Здраве

Разплащателни карти Защита за онлайн разплащане