GoBIO - Lifestyle magazine

Начало / Здраве / Здрави и красиви / 10 съвета как да не напълнеем след диета...

Здраве

Здрави и красиви

Здрави и красиви

10 съвета как да не напълнеем след диета

10 съвета как да не напълнеем след диета

По традиция най-много следим линията си през топлите месеци, когато телата ни непрекъснато са изложени на показ. С настъпването на есента обаче, всички положени усилия често се оказват напразни. Вижте как можете да избегнете някои основни грешки, благодарение на които наддаваме след диета, според съветите на популярната вече в няколко държави Валери Орсони – дългогодишен треньор и диетолог.

1. Пазете се от крайности

Ако по време на диетата си сте искали да отслабнете с максимална скорост, то най-вероятно всъщност сте накарали организма си да превключи в режим на глад, защото сте се лишавали много екстремно. За съжаление обаче по този начин той се научава да съхранява калориите, които поглъщате, независимо колко са малко. Освен това се забавя метаболизмът, което прави загубата на тегло много по-трудна. Така че ако не се пазите от абсолютните крайности на глада, организмът ви няма да издържи дълго и неизбежно ще се сдобиете с известно тегло отгоре. Въпреки ограниченията.

2. Пропускането на хранене

Ако не сте гладни, а вече е станало време за хранене, не трябва да се принуждавате да ядете насила. "Трябва да се научим или да си припомним как да слушаме тялото си и да ядем само, когато наистина изпитваме глад, а не да се храним по социални или психологически причини", казва Валери Орсони. Но да прескачате хранене умишлено, за да намалите приема на калории, е съвсем друго нещо. Тогава организмът ви си представя, че тези условия на недостиг могат да са постоянни, и съответно забавя метаболизма си, за да ви помогне да оцелеете. Така че това е напълно забранено, трябва да се храните редовно!

3. Намалете порциите, но разумно

Чудесна идея е да избягвате повторното пълнене на чинията, особено с тестени и изделия и десерти. Да контролирате количеството на поеманата храна - също. Обаче да го намалявате драстично, особено ако имате ежедневния навик да си похапвате добре, въобще не е добра идея. Така тялото ви ще попадне във водовъртежа на редуващи се ограничения и сривове. Изчислявайте количеството на храната си: парчето месо трябва да е голямо колкото длан, а порцията варени зеленчуци към него – 200-250 грама.

4. Старата песен на нов глас

Ако вече следвате разумен режим, продължете да го спазвате, дори и да имате впечатлението, че вече няма ефект от него. Гответе без излишни мазнини, яжте зеленчуци на всяко хранене, избягвайте алкохола и пакетираните храни. Не правете грешката да преминете на след проведената диета на някакъв краен режим, примерно да консумирате само протеини на прах, или пък да прекарате уикенда само на бульон. "Да си организираме един разтоварващ ден само на бульон понякога може да облекчи един претоварен от гуляи черен дроб, подчертава Валери Орсони – Но със сигурност едно хранително прескачане от дни на глад в дни на протеинови прахчета, или на други небалансирани диети, предизвиква силни защитни реакции в нашето тяло, защото му причиняваме преминаване от едно лишение в друго. Това забавя нашия метаболизъм и прави загубата и стабилизирането на теглото много по-трудни."

5. Да се плеснем през ръцете

Само за миг да се обезсърчим и вече сме напълно в състояние да забравим всичките ни твърди решения относно хранителните си навици, да се поддадем на някое бисквитено изкушение или на нещо друго, което въобще не трябва да консумираме. Ако в момента теглото ви стои непроменено, не трябва да се отчайвате! Разберете, това е така, защото тялото ви е в процес на трансформация. В този период трябва да се фокусирате върху всичко, което вече се е променило – със сигурност сте по-жизнени, по-енергични, по-весели. Радвайте се на всеки загубен сантиметър!

6. Не спирайте да спортувате

След като сте приключили с вашата диета, е напълно възможно да се обезсърчите и да спрете да спортувате, вече да не виждате особен смисъл в дългите часове фитнес, джогинг, кардио упражнения… Налага се обаче да се стегнете, защото физическата активност е от ключово значение за регулирането и трайното задържане на мечтаното тегло. И това не е всичко – особено е важна и за производството на ендорфини, за баланса на различните хормони и важни вещества в организма, за добрия ви тонус. А точно от него имате много голяма нужда сега!

7. Никакво затваряне вкъщи

Нужен е само един кратък миг на депресия! И изведнъж се озовавате вкъщи през уикенда, гледайки телевизия, обаче и тя не ви предлага нищо достатъчно интересно в този момент. А пък на една ръка разстояние от вас е не само кутия със сладкиши, ами целият хладилник… Всички преживяваме такива периоди, така че изходът е само един – наложете си да станете, облечете се, обуйте се и излезте. Няма значение за колко време, къде и с кого. Дори една кратка разходка ще ви подсигури достатъчно слънчева енергия, нужна за производството на серотонин. И от него имате нужда!

8. Погрижете се за гардероба си

Не забравяйте, че дори и да не харесвате тялото си в момента, това е само временно. Погрижете се за себе си, не се крийте под широки развлечени черни туники, които със сигурност ви правят да изглеждате изкуствено огромна и безформена. Купете си цветни, жизнерадостни дрехи. Изберете си модерен спортен екип – ако се харесвате и в залата, ще бъдете допълнително мотивирани да спортувате.

9. Споменът за предходен провал

Ако това не е била първата ви диета, може да ви се случи да се сещате от време навреме за предишните опити и неуспехи да се справите трайно с теглото си. Трябва да се научите да контролирате тези мисли, които освен вредни, са и неверни. Трябва просто да бъдете търпеливи, не само, че не сте се провалили, а напротив – полагате основите на един съвсем различен начин на здравословен живот, който ще ви поддържа във великолепно настроение и външен вид. Това обаче отнема малко време.

10. Колко ли ще продължи

Съществува сериозен риск да не можем да задържим теглото, което сме успели да постигнем, след като диетата ни е свършила. За целта трябва да избягваме всички капани, които могат да ни провалят. Но не се притеснявайте, периодът, който е междинен на диетата и вече трайния външен вид на новото ни „аз“, може да бъде изчислен. Умножете числото на килограмите, с които сте се разделили по време на диетата по четири – това е броят на седмиците, през които трябва да бъдете внимателни, за да задържите мечтаните и трудно постигнати килограми. Можете да си лепите листчета с цифрата на оставащите седмици на хладилника или на компютъра. Ако устоите на изкушенията и капаните през този плаващ период, задържането на килограмите ви е гарантирано. След това, разбира се, също трябва да продължите да се отнасяте отговорно към здравето и тялото си.


Още теми от Здраве

Разплащателни карти Защита за онлайн разплащане