GoBIO - Lifestyle magazine

Начало / Любопитно / Знаете ли, че? / 10 причини да имаме коремни тлъстини и начини да с...

Любопитно

Знаете ли, че?

Знаете ли, че?

10 причини да имаме коремни тлъстини и начини да се справим с тях

10 причини да имаме коремни тлъстини и начини да се справим с тях

Малко количество коремни тлъстинки всъщност е полезно за тялото - те защитават стомаха, червата и други деликатни органи. Но прекалено много е всичко друго, но не и здравословно. Допълнителните клетки мазнина в корема генерират мастните хормони и други химически съединения, които достигат чрез кръвта до всички органи и могат да причинят възпаления, проблеми със сърдечно съдовата система и диабет. Добрата новина е, че всеки килограм изгубено тегло повлиява за редуцирането на тези клетки. Ето някои от най-разпространените причини за натрупване на коремни тлъстинки и как да се справим с тях.

Спазвате диета с ниско съдържание на мазнини

Може да изглежда парадоксално, но в борбата с коремните тлъстинки хапването на храни, богати на мазнини, всъщност е задължително. Изследователи от Центъра за превенция в Йейл са направили голямо проучване върху жени, които са спазвали диета, богата на мазнини, като са поглъщали не повече от 1600 калории дневно. За месец те са изгубили впечатляващата 1/3 от коремните мазнини. Затова Дейвид Кац, директор на центъра, препоръчва включването на шепа ядки, зехтин, авокадо, към всяко хранене. Освен това, според него мазнините ни карат да се чувстваме сити по-бързо и за по-дълго време.

Чувствате се депресирани или тъжни от известно време

Жените с депресивни симптоми е много по-вероятно да се сдобият с тлъстинки в коремната област, показва изследване на Медицинския център на Rush University. Това може би се дължи на липсата на физическа активност и лошите навици на хранене, свързани с чувството на тъга и изолираност. Според д-р Казлоскайт от центъра, най-доброто в този случай е да правим упражнения и да се движим повече. Той твърди, че това подобрява нивото на химикалите в мозъка, които регулират метаболизма и влияят на настроението. Това увеличава мотивацията и може да намали депресивните симптоми. Той обаче не смята това за панацея. Ако се чувствате депресирани, е добре да потърсите помощ от психотерапевт.

Храните се от кутия

Простите въглехидрати (като чипс) и добавена захар (например в подсладените напитки) вдигат нивото на кръвната захар, което провокира отделянето на инсулин. Според д-р Кац, ако не можете да спрете да похапвате бургери и чипс, комбинирайте с много зеленчуци - те внасят фибри в организма, които забавят усвояването на въглехидратите и увеличават усещането за ситост.

Лишавате се от чудотворния минерал

Магнезият регулира повече от 300 функции в тялото. Едва ли е изненадващо, в такъв случай, че проучване от 2013 показва, че хората, които ядат повече храни, богати на магнезии, се радват на нормална кръвна захар и по-ниски нива на инсулин. Затова поне два пъти на ден включвайте храни, богати на магнезий, като зеленолистни зеленчуци, банани и соеви зърна.

Пристрастени сте към газираните напитки

Проучване за затлъстяването показва, че пристрастените към газираните напитки хора имат по-висок процент от телесни мазнини в областта на корема. Изследователите смятат, че това може да се дължи на факта, че организмът на хората, които прекаляват с газираните напитки, е по-вероятно да надцени калориите, които "спестява" и постоянно да дава сигнали за глад, което съответно води до преяждане. Ако не сте готови да обърнете гръб на газираните напитки, намалете количеството на калории. Или опитайте да си приготвите домашни от прясно изцеден плодов сок и газирана вода.

Обичате бургери

Шведстки изследователи са провели проучване, в което са включили 750 допълнителни калории в диетата на възрастни хора, предимно от наситени мазнини, и същото количество калории, идващи от ненаситени мазнини, на друга група от хора. За 7 седмици групата с наситените мазнини е натрупала два пъти повече коремни тлъстинки. Затова на-добрият вариант е вместо бургера да хапнете мазна риба като сьомга или пъстърва и да замените червеното месо с продукти с ниско съдържание на наситени мазнини, като бобови растения или пиле.

Не мислите, че жените получават "бирени коремчета"

Датско изследване доказва, че пиенето на бира може да бъде свързано с коремно затлъстяване. Макар и да изглежда, че бирата има най-голямо влияние, виното също може да е фактор за натрупването на коремни тлъстинки. Затова е най-добре да се придържате към седем или по-малко алкохолни единици на седмица. Умерените консуматори на алкохол, освен енергичност и добро настроение, печелят и по-тънки талии.

Не можете да си спомните кога за последен път правихте йога

Промените, свързани с менопаузата, правят борбата с коремните тлъстинки още по-трудна, но в тази ситуация йогата може да дойде на помощ. Проучване от 2012 показва, че жени в менопауза, които са правили едночасова йога сесия три пъти в седмицата, са изгубили сантиметри в областта на талията. Ако не сте почитатели на йога, д-р Шийла Дуган от Чикаго, специалист по рехабилитация, съветва да отделите по час на ден, за да правите нещо хубаво и освежаващо за себе си.

Храните ви са бежови на цвят

Ярко оцветените плодове и зеленчуци съдържат витамин C, който намалява кортизола. Скорошно изследване показва, че хората, които ядат повече червени, оранжеви и жълти храни, имат по-слаби талии. Добавете цвят във вашите чинии, като слагате ярки дресинги на задушената риба или червени чушки в кюфтетата.

Упражненията ви не включват изпотяване

Проучване показва, че интензивните интервални тренировки помагат за намаляване на коремните тлъстинки. Упражненията с висока интензивност изглежда са по-ефективни за намаляване на инсулина, триглицеридите и кортизола, и изгарят повече калории по-малко време", отбелязва Шон Талбот, изследовател от Американския колеж по спортна медицина. Затова той съветва, ако се наслаждавате на карането на колело или тичането, да ги правите на интервали от висок интензитет, следвани от по-умерени.

 


Още теми от Любопитно

Разплащателни карти Защита за онлайн разплащане