GoBIO - Lifestyle magazine

Начало / Здраве / Интересно / 10 малки промени, които могат да доведат до трайно...

Здраве

Интересно

Интересно

10 малки промени, които могат да доведат до трайно отслабване

10 малки промени, които могат да доведат до трайно отслабване

Позната на всички, които се опитват да се отърват от излишни килограми, е следната ситуация: заричате се от утре да премахнете всички вредни храни от диетата си, да не слагате в уста въглехидрати, да тичате по 5 км на ден и да прекарвате по 2 часа във фитнеса. Момента на заричането е прекрасен и изпитвате силен триумф, който ви кара във фантазията си дори да увеличи "мъченията" - няма да тичате по 5, а по 6 км, а часовете във фитнеса е по-добре дори да са 3. Дори да издържите няколко дни на този режим, той бързо ви натежава и се връщате към обичайната си рутина... до новото заричане. Според авторката на книгата "The Cheater's Diet" Марис Липърт, по-сигурният начин за трайно отслабване е простата замяна на някои нездравословни навици с по-меки техни версии. "Учудващо е колко килограми смъкват хората по този начин - много повече, отколкото си представят" - казва тя. Ето кои малки промени на начина на живот могат да доведат до трайно отслабване:

 

Колко често се храните навън?

Ако често се храните в ресторанти, където всеки път си поръчвате пица, паста, или пържени картофи, ще спечелите много, ако започнете да приготвяте храната си сами у дома. Експериментирайте с интересни и здравословни съставки, а когато все пак ходите на ресторант, поръчайте си пилешка пържола на скара и салата.

Обичате ли шоколадови бисквити и чипс?

Чипсът, шоколадовите бисквити и дори солетите, които идват при вас, удобно опаковани в пакети и пълни с вредни съставки, могат да бъдат заменени с домашно приготвени. Това ще намали драстично консумацията им и освен това ще позволи да замените съставките, от които най-много се пълнее с по-ниско калорични или съставки с допълнителни екстри (например фурмите имат високо съдържание на захар, но предлагат и фибри, за разлика от обикновената захар).

Закусвате ли сутрин?

Ако не закусвате, по-добре започнете. Когато закуската ви зарежда с 300 калории, които идват главно от протеини и пълнозърнести храни, ще огладнявате по-трудно през останалата част от деня. Това ще помогне да вземате разумни решения при избора на храни за обяд и вечеря.

Как протичат срещите ви с приятели?

Ако сте свикнали след работа да излизате "за по няколко бири" с колегите, а с най-близките ви приятели се виждате винаги на маса, можете да преосмислите тази "рутина". Измислете си нещо по-интересно и вълнуващо за правене, което да е свързано с движение и нови преживявания, и намерете ентусиасти, които да ви последват.

Прочиствате ли хладилника?

Ако искате наистина да промените начина си на живот, хладилникът е чудесно място, откъдето да започнете. Ако хладилникът е пълен с всякакви вредни храни, които обожавате, или с такива, които искате да изядете, просто "за да не ги изхвърлите", отървете се от сантиментите (и от въпросните храни). Ако наоколо ви има здравословни и вкусни неща, по-трудно ще се сещате за вредителите.

Ядете ли зеленчуци?

Ако не можете да устоите на пицата и пържените картофи, добавете към тях голяма салата от зеленолистни зеленчуци, съветват нутриционисти. Те ще ви накарат да ядете по-малко от вредните лакомства и ще добавят към уравнението фибри, за които храносмилателната ви система ще е много благодарна.

Обичате ли големите порции?

Не поръчвайте двойния бургер с тройно сирене и огромна газирана напитка. Избирайте ресторанти, където сервират малки порции вкусна храна. Увеличаването на размера на порциите, характерно за модерния свят и налагано от веригите за бързо хранене, се сочи като един от главните причинители на епидемията от затлъстяване.

Лишавате ли се от десерта?

Винаги си оставяйте място (в деня, диетата, живота) за нещата, които обичате. Няма любима храна, която да е толкова вредна, че да отпадне завинаги от списъка ви. Просто бъдете разумни и ѝ "отваряйте пространство", лишавайки се от не толкова любими неща. Например, ако не можете без шоколад, хапнете хумус и моркови на обяд и на вечеря се насладете на лакомството.

Обичате ли да експериментирате?

Ако отдавна не сте се впускали в ново приключение, запишете се в нова група - за зумба, пилатес, йога или каквото ви душа иска. Това едновременно ще разнообрази живота ви и ще ви срещне с нови приятели.

Похапвате ли нощем?

Нощното хранене, както и късната вечеря доказано допринасят за качването на тегло. Ако започнете да ограничавате храненето до 7 вечерта, бързо ще се освободите от няколко излишни килограма.


Още теми от Здраве

Разплащателни карти Защита за онлайн разплащане