GoBIO - Lifestyle magazine

Начало / Любопитно / Знаете ли, че? / Уседналият живот може да е по-вреден от пушенето...

Любопитно

Знаете ли, че?

Знаете ли, че?

Уседналият живот може да е по-вреден от пушенето

Уседналият живот може да е по-вреден от пушенето

Ако търсите мотивация, за да започнете да се движите, помислете за следното: изследване показва, че уседналият живот е отговорен за 5 милиона смъртни случаи на година, което го прави по-застрашаващ за живота от пушенето. Данните освен това показват, че липсата на движение е два пъти по-сериозен фактор за заболявания и смъртност от затлъстяването. Улф Екелунд, автор на проучването, направено от Медицинския университет в Кеймбридж, казва: "Това е съвсем ясно съобщение. Малко физическа активност на ден може да донесе съществени здравословни ползи за хората, които са физически неактивни."

 Упражненията, тичането, дори разходките, могат да подобрят работата на следните органи:

 

•          Мускулите. Придобиване на по-здрави мускули чрез упражнения има много ползи - от загуба на излишните мазнини, през поддържане на здрава костна маса, до предотвратяване на загуба на мускулната сила с напредване на възрастта. Интензивната тренировка може да постигне полезни промени в тялото на молекулярно, ензимно, хормонално и химически ниво.

 •          Дробовете. Тъй като мускулите изискват повече кислород, дишането се учестява и капацитетът на дробовете се увеличава.

 •          Сърцето. При физическа активност сърцето изпомпва повече кислород към мускулите. Кръвното налягане намалява и се нормализира, в резултат на новите кръвоносни съдове, които се образуват.

 •          Мозъка. Повишеното кръвоснабдяване ще е от полза за мозъка, който почти веднага започва да функционира по-добре. Редовните упражнения подобряват капацитета за памет и учене. Освен това задействат и редица невротрансмитери, като ендорфини, серотонин и допамин, добре известни с влиянието си върху настроението. В този смисъл е възможно физическата активност дори да ви предпази от депресия.

 •          Костите и ставите. Физическата активност е едно от най-добрите предпазни средства срещу остеопороза. Тъй като костите са порести и меки, с възрастта те могат да изгубят плътност и да станат по-чупливи, ако не се движите достатъчно.

 Учените изтъкват, че ако до момента сте водили уседнал начин на живот и решите да промените това, като включите 3 пъти седмично високо интензивна физическа дейност, заедно с редовни разходки, можете чувствително да увеличите продължителността на живота си.


Още теми от Любопитно

Разплащателни карти Защита за онлайн разплащане