GoBIO - Lifestyle magazine

Начало / Любопитно / Наръчник за родители / Топ 10 здравословни храни за децата...

Любопитно

Наръчник за родители

Наръчник за родители

Топ 10 здравословни храни за децата

Топ 10 здравословни храни за децата

Храната, която децата е добре да ядат, не трябва да бъде огромна тежест за семейния бюджет, като едновременно с това е задължително да е питателна и да не застрашава детското здраве. За съжаление това, което наблюдаваме в супермаркетите, е, че колкото по-вредна е една храна, толкова по-евтино струва, и обратното. Ето 10-те храни, които не са недостъпни и едновременно с това са полезни и вкусни на децата:

Плодове: Прекрасна алтернатива на всичко захарно от магазина, когато децата огладнеят за "нещо сладко". Боровинките са добър източник на антиоксиданти и витамини. Ябълка, банан, гуава, лилави и сини плодове и цитруси - всички те имат хранителна стойност, цветове, сладост и вкус, който привлича децата повече от останалите храни. Яденето на плодове, когато са в сезон, е хубаво за планетата и за вашия джоб.

Зеленчуци: Майките трябва да са креативни, когато предлагат зеленчуци на децата. Не е лесно да убедите вашите малчугани да ядат зеленолистните зеленчуци, които са основен източник на витамини и минерали. Затова режете зеленчуците в особени форми (можете да направите цветя от моркови, репички, домати), измисляйте истории -  всичко, за да направите салатите интегрална част от семейната трапеза.

Яйца: Яйцата са богати на белтъци и помагат за растежа на мозъка. Протеинът в тях е важен за изграждане на мускулите, костите, ноктите и косата. Задължително е да включите минимум 4 яйца на седмица в менюто на децата.

Кисело мляко: Млечните продукти съдържат повечето основни хранителни вещества, но киселото мляко има дори още по-важна роля да растат децата по-здрави заради добрите бактерии и пробиотици, които осигурява. Опитайте се да го направите интересно за децата, като добавите плодове и ядки. Замразеното кисело мляко е добра алтернатива на сладоледа през лятото.

Сирене: Сиренето е вкусно и питателно - и полезно за децата. Запичайте го върху сандвичи и тостове или слагайте в салати и ястия на фурна.

Зърнени продукти: Пълнозърнестите култури осигуряват глюкоза, която е основен източник на енергията, от която децата имат нужда през целия ден. Избягвайте продуктите от бяло брашно, но не лишавайте децата от овесени ядки, ръжен хляб, елда и пълнозърнест кускус.

Шоколад: Един от най-невероятните ефекти на шоколада е, че той помага да се увеличат химикалите в мозъка, които отговарят за повишаване на вниманието и усилване на бдителността. Че е богат на оксиданти, е добре известно. Опитвайте да давате на децата черен шоколад, вместо млечен, в който съдържанието на какао е много по-малко.

Ядки: Богати на есенциални мазнини и с висока хранителна стойност, ядките са чудесна алтернатива на бонбони и сладкиши.

Риба: Богат източник на протеини, рибата съдържа също омега-3 есенциални киселини, незаменими за развитието на мозъка. Ето защо рибата се смята за "храна за мозъка".

Пуканки: Всички домашно направени пуканки са чудесен снак заради ниското си съдържание на мазнини, хубав вкус и ползи за здравето. Те са богат източник на антиоксиданти и хранителни вещества - не случайно бабите ни ги счукваха в шарената сол за по-плътен и приятен вкус.


Още теми от Любопитно

Разплащателни карти Защита за онлайн разплащане