GoBIO - Lifestyle magazine

Начало / Спорт / Влез във форма / Съвети за удовлетворително и редовно бягане за здр...

Спорт

Влез във форма

Влез във форма

Съвети за удовлетворително и редовно бягане за здраве

Съвети за удовлетворително и редовно бягане за здраве

Сериозни бегачи, специалисти по хранене и треньори споделят своя опит с  всички, които искат да започнат да бягат за здраве. Какво ще ви накара да бягате по-дълго, да се чувствате по-леки и да избягвате травмите, можете да научите от тях тук:

 Тренирайте умно

За да заякне от тичането, тялото има нужда да се възстанови. Редувайте дни с леко тичане, подобно на ходене, с такива със сериозно натоварване и избягвайте да принуждавате тялото си да полага огромни усилия, когато всъщност има нужда от почивка. Това съветва Ерик Барън, треньор от "Track Club LA".

 Намерете си кауза

Изберете си кауза или важна причина да тичате. Имайте предвид, че това ще е мотивът, с който ще се измъквате от леглото, дори когато навън е студено и мъгливо. Треньорката Кели Флин от Бостън, например, се подготвя за състезания, на които бяга благотворително, за да събира пари за хора, чиито близки са починали от рак. "Когато се боря със сутрешното ставане или с тренировъчния си план, се сещам за техните битки и за онези, които са оцелели, защото са получили навременна помощ с парите, събрани от нас" - казва тя.

 Правете упражнения за гъвкавост

Физиотерапевтът Джордан Меци настоява, че трябва да се правят упражнения за гъвкавост с валяк от пяна - според него те намаляват риска от травми при тичане три пъти повече от статичния стречинг.

 Обличайте по-малко слоеве

Винаги се обличайте, сякаш е 10 или 15 градуса по-топло, отколкото е. Когато започнете да тичате, ще бъдете благодарни, че не сте се навлякли, казва Кара Гоучър, американски маратонски бегач.

 Зарежете купоните

Не се отдавайте на безгрижно пиянство на купони ден или два преди състезание или голяма тренировъчна сесия. Алкохолът значително намалява качеството на съня и хидратацията, както и способността на тялото да се възстановява.

 Обръщайте чашка кафе

Опитни бегачи твърдят, че ако изпият чашка кафе преди бягане, тичат с по-голяма наслада и лекота. Освен това горят калории по-лесно. 3 милиграма кофеин на килограм телесно тегло е перфектната доза, според Марни Сумбал, сертифициран треньор по триатлон.

 Бягайте в компания

Тичането може да бъде много самотно занимание. За сметка на това няма по-добър начин за сприятеляване от това да започнете да бягате заедно с някого. Можете да потърсите компания чрез социалните мрежи или в службата. Бягането в компания доказано увеличава мотивацията и намалява шанса да се откажете лесно.


Още теми от Спорт

Разплащателни карти Защита за онлайн разплащане