GoBIO - Lifestyle magazine

Начало / Спорт / Влез във форма / Софрология...

Спорт

Влез във форма

Влез във форма

Софрология

Софрология

Софрологията представлява сбор от различни физически и психически техники, благодарение на които можем да се отпуснем, да си починем, да се освободим от стреса, или пък да се подготвим за много важен ден. Когато ни предстои такъв, често изпадаме в различни състояния на притеснение – сърцебиене, безсъние, пресипналост, дори срещаме затруднения със запомнянето. Чрез софрологията можем да ги преодолеем, да постигнем пълна хармония между духа и тялото ни, трайно да разрешим сериозни проблеми, депресивни състояния, нервност, липса на енергия и още много други състояния, които разрушават доброто ни здраве и себеусещане.

Предлагаме ви четири лесни упражнения, които не само можете да практикувате вкъщи, но и винаги ще дават положителни резултати – ще ви помогнат да постигнете вътрешен баланс, ще ви отпускат, ще повишават вашата самоувереност и шансовете ви за успех. Настанете се комфортно в тихо помещение, изолирайте се от външни шумове, отървете се от телефоните.

1. Да програмираме успеха си

- Преди всичко се отпуснете, като дишате спокойно с корема в продължение на 2 минути. Бройте до 3, докато вдишвате и после отново до 3, докато издишвате. Ако ви предстои важна среща, изпит, интервю за работа, или някакво друго изпитание, което силно ви притеснява, представете си го предварително. Много е важно да го визуализирате във възможно най-положителната светлина, като най-благоприятно развиващата се за вас ситуация.

- Представете си мястото, където ще се случи, как ви е обзело спокойствие и абсолютна увереност, че сте добре подготвени за тази ситуация. Отпуснете се. Представете си, че чувате гласа си и той е ясен, спокоен и самоуверен, нито говорите прекалено бавно, нито прекалено бързо. Успявате да отговорите компетентно на всякакви въпроси, пред които сте изправени.

- Сега си представете как ви съобщават положителния резултат от изпита, срещата, визуализирайте как усилията ви се възнаграждават и постигате пълен успех.

– Вдишайте дълбоко това усещане за успех, почувствайте го. След това създайте леко напрежение в тялото си – стиснете юмруци и челюсти за няколко секунди. По този начин успехът ще се отпечата във всички клетки на тялото ви.

- Нахранете се с това усещане за успех, за добре свършена работата, и се насладете на гордостта, която ви носи този успех.

– Издишайте, отпускайки всички мускули. По този начин ще се подготвите за всичко, което може да ви предстои, ще повишите вярата в способностите ви и ще елиминирате страховете си.

2. Да активираме точката на увереността

- На ръката, в основата на палеца и показалеца се намира акупунктурна точка, която ни помага да се справяме със стреса и тревожността. Чрез нея можем възвърнем спокойствието си и вярата в собствените ни способности. Преди изпит или важна среща, можете да я използвате, за да се борите срещу притеснението. Масажирайте тази точка на лявата си ръка с десния палец по часовниковата стрелка.

- Масажирайте внимателно, защото мястото е чувствително и може да стане болезнено след минута. Можете да използвате успокояващо етерично масло (розмарин, кипарис), разредено с растително масло (сладък бадем или от кайсиеви ядки).

3. Стягане и отпускане за преодоляване на напрежението

– Упражнението е много елементарно: просто свивате и отпускате мускулите си. Така бързо ще получите много по-добра представа за тялото си, а редовната практика ще ви позволи да се отпуснете, да се освободите от стреса и съвсем скоро ще преодолявате без напрежение всяка трудна ситуация.
– Започнете с мускулите в горната част на тялото ви. Докато вдишвате дълбоко, стегнете мускулите на лицето си за 5 секунди.

– След това издишайте, отпускайки максимално лицевите мускули.

– Сега вдишайте, стягайки мускулите на врата и раменете, ръцете, стиснете юмруци за 5 секунди. Издишайки, ги отпуснете.

– Всеки път, когато издишвате, можете да го правите със звук от издишната струя.

– След това стегнете цялото си тяло – лицето, раменете, ръцете, краката, бедрата, краката, стъпалата. Издишайте, отпуснете се.

- За финал си представете слънчев лъч, който пада върху вас, затопля ви и ви изпълва със самоувереност и самочувствие.

4. Мигновена релаксация: дишане през сламка

– С особена лекота и бързина тази техника сваля напрежението, освобождава ни от негативните емоции и стреса, регулира сърдечната дейност.
- Започнете, изпълвайки с въздух коремната област. След това бавно издишайте през устата си, сякаш дъхът ви преминава през сламка. Не забравяйте: колкото по-дълго време издишате, по-добре релаксирате.
- След това последователно фокусирайте вниманието си в следните три точки и ги отпуснете:

брадичка – така ще се отпуснат всички мускулчета по лицето ви,

рамене – когато се фокусирате върху тях, ще релаксирате врата, раменете, ръцете, торса и гърба,

корем – това ще ви помогне да отпуснете корема, таза, и краката.

- Сега дишайте бавно и с едно продължително издишване се опитайте да отпуснете едновременно брадичката, раменете, корема.

С тези лесни упражнения не само ще постигате истинска релаксация с всичките й ползи за здравето ви, но и ще се подготвяте брилянтно за всички предстоящи важни моменти в живота ви.


Още теми от Спорт

Разплащателни карти Защита за онлайн разплащане