GoBIO - Lifestyle magazine

Начало / Здраве / Интересно / Признаци за прекомерна консумация на сол ...

Здраве

Интересно

Интересно

Признаци за прекомерна консумация на сол

Признаци за прекомерна консумация на сол

Солта обикновено се консумира ежедневно и то не в препоръчаните количества. Тя е съставена от 40% натрий и 60% хлорид, а всяка чаена лъжичка сол съдържа 2000 милиграма натрий. Не се препоръчва консумацията на повече от 2300 милиграма натрий на ден, а средно хората консумират двойно повече.

Прекомерната консумация на сол води до дълготрайни здравословни вреди и затова трябва да знаете как да откриете предупредителните знаци, ако и при вас се случва това.

Един от най-явните симптоми е прекомерната жажда. Натрият разваля баланса на течности в клетките ви, което избутва водата вън от клетките към кръвта. В този процес мозъкът разбира, че организмът има нужда от повече вода и затова резултатът е прекомерна жажда. От друга страна заради многото натрий се натрупват резерви от течности, причиняващи дискомфорт и подуване, и увеличаващи количеството кръв, което кара сърцето да работи повече от необходимото. Прекомерната консумация на сол е една от десетте най-често срещани причини за отичане на краката, а също и за подуване на лицето и ръцете.

Друг симптом са силният апетит и желанието за ядене на солени храни. Яденето на прекалено много сол може да накара другите вкусове да изглеждат по-скучни, което кара мозъкът ви да иска солено.

Не на последно място симптом е високото кръвно налягане, причинено от допълнителното количество кръв в организма. Високото кръвно напряга вътрешността на артериите и цялата система.

Прекомерната консумация на сол може да засегне дълготрайно бъбреците, костите, сърцето, кожата и стомаха. Възможно е да се развие остеопороза (заради драстичната загуба на калций), камъни в бъбреците (заради намаленото количество вода), както и рак на стомаха.

Ако искате да намалите приема си на сол, избягвайте обработени храни и четете на етикетите на храните, които си купувате, какво е съдържанието на натрий и го регулирайте. Можете да използвате други овкусители, като прясно изцеден лимон или лайм, оцет или люти чушки.

Все пак недейте напълно да избягвате солта, защото натрият, въпреки негативните му ефекти, е важен минерал за тялото. Просто използвайте различни видове сол, за да се насладите на различните им ползи.  


Още теми от Здраве

Разплащателни карти Защита за онлайн разплащане