GoBIO - Lifestyle magazine

Начало / Здраве / По-малко сън = повече хранене...

Здраве

Здрави и красиви

По-малко сън = повече хранене

По-малко сън = повече хранене

В проучване, в което участниците засичали с мобилно приложение кога и какво ядат, хората приемали около 35% от калориите за деня си след 18 часа. Проблемът с яденето в големи диапазони време през деня (вместо за 10-12 часа от деня да приемем всички калории, обикновено периодът е 15 часа), е че това обърква биологичния ни часовник и предразполага към пълнеене, диабет, заболявания на черния дроб, сърдечни заболявания и висок холестерол.

Снимките на храната се изтривали веднага, заради предположения, че подновяването на спомена за изяденото въздейства на участниците – така проучването имало минимален ефект върху тях. От снимките учените разбирали кога, какво, а и в какъв контекст ядат участниците – дали храната е до клавиатура, в леглото, докато се гледа филм, или на крак. Снимките също разкрили много за това какво обичат да правят хората в различни времеви интервали – кафето е по-често срещано сутринта, а алкохолът – през нощта, чай хората пият през целия ден, а образи на шоколад и други сладки неща се появяват през целия ден от около 10 часа сутринта нататък.

Учените решили да опитат да видят какъв ще е ефектът от намаляването на времето на ядене – помолили 8 човека с наднормено тегло, които обикновено ядели в диапазон от около 14 часа на ден, да ограничат това време до 10-11 часа. След 16 седмици хората загубили 3,5% от излишните килограми и докладвали, че спят по-добре.

Предишни проучвания показват, че консумирането на първите калории за деня по-рано е полезно за отслабване, а това проучване добавя, че увеличаването на периода на нощното „гладуване” също може да е голям фактор при отслабването. 


Още теми от Здраве

Разплащателни карти Защита за онлайн разплащане