GoBIO - Lifestyle magazine

Начало / Любопитно / Еко тенденции / Обувки и чанти, които спасяват животи...

Любопитно

Еко тенденции

Еко тенденции

Обувки и чанти, които спасяват животи

1 2

Всичко се дължи на неукротимия предприемачески дух на Блейк Майкоски, който понастоящем е жива легенда едновременно в бизнес средите и сред защитниците на околната среда и социалното равноправие.

Родом от Тексас, Блейк е наследил изобретателността и новаторския дух на дедите си, и успява да стартира няколко успешни бизнеса преди TOMS. Когато през 2006-та година обаче посещава Аржентина, той е продал повечето от тях. Онова, което стяга сърцето му в родината на един от най-красивите водопади в света, е бедният живот на населението и особено децата, които често израстват боси. Липсата на обувки, наред с другите социални проблеми, пречи на пълноценното им развитие - на възможността да посещават училище и да растат здрави и спокойни. Обладан от желание да помогне, той основава TOMS и регистрира концепцията "един за един" - за всеки продаден чифт обувки, един бива дарен на дете в нужда.

Тази простичка идея еволюира в грандиозен бизнес, който подпомага превенцията на здравето, образованието и икономическите възможности на децата и техните общности навсякъде по света. Идеята бива прегърната от холивудските знаменитости и Бен Афлек и Чарлийз Терон се гордеят с дизайна на собствени линии за марката. “Включвайки се в подобна инициатива, която помага на другите, подобряваме тъканта на вселената", заяви Бен Афлек в изявление. Продажбата на всеки чифт обувки от неговата дизайнерска линия носеше $5 за подобряване на условията на живот на младежите в Конго. "Връзката ми с TOMS е безценна, защото е показателна за факта, че никой от нас не може да се справи сам. Успехът на всяка инициатива се дължи на срещата на хора с подобна нагласа", каза Чарлийз Терон. Част от средствата от обувките от нейната линия пък бяха предназначени да подпомагат превенцията и осведомеността на младите в Африка за СПИН.

Фондацията на Хилари Клинтън също популяризира идеята на бранда, а самата г-жа Клинтън нарича Блейк Майкоски "един от най-интересните предприемачи, които някога съм срещала". Списание People го включва в рубриката си "Героите сред нас", а Бил Гейтс пише за него в статията си за Times "Как да поправим капитализма". За славата му помага и книгата, която той издава и която светкавично се превръща в бестселър - "Започни нещо, което има значение". Блейк признава, че е е безкрайно отдаден на идеята да вдъхновява младите хора да бъдат щедри към по-малко облагодетелстваните от тях чрез всичко, което правят. Той вижда бъдещето като пълно със социално ангажирани бизнесмени и потребители.

Блейк не се главозамайва от славата, а продължава да мисли какво може да направи за хората в нужда. Пет години след основаването на марката, решава, че концепцията му може да се прилага и за други артикули и нужди, и пуска на пазара слънчеви очила, кафе, а от тази година - и чанти с марката TOMS. Очилата са вдъхновени от иконични и винтидж модели, а всеки поръчан чифт дава на бранда възможност да помогне за възстановяването на зрението на човек в нужда. От бранда даряват очила, медицинска консултация или заплащат очната хирургия на хора с проблемно зрение в 13 страни. За всеки чувал продадено кафе, техните сътрудници доставят 140 литра чиста вода (необходимото количество на един човек за седмица) в замърсени райони. Доставката на чиста вода променя хигиенните условия, увеличава работната продуктивност и възможността за образование и по-добър живот на хората в 6 страни.

Последният проект на марката са чантите TOMS, които спасяват живота на родилки. 40 милиона жени в света раждат деца в нехигиенични условия, без да имат възможността да получат компетентна помощ и грижа. 95% от родилките, които умират при раждането, са жени в страните от третия свят. Срещу поръчката на една чанта от колекцията на бранда партньорите им обучават един компетентен кадър, който да присъства на раждането и даряват медицински пакети, съдържащи необходимите средства, които помагат за безопасната поява на бебето на бял свят. Специалисти също така посещават бременните жени и им помагат да се подготвят подобаващо за предстоящото раждане. "Способността да помогнеш по този начин, като спасяваш живота на майките и техните новородени, е много специална. Аз наистина вярвам, че хората по света ще бъдат смаяни, когато разберат какво могат да правят тези чанти", казва Блейк, който стана баща през миналия декември.

Онова, което започва като бизнес модел, в момента е световно движение с хиляди сътрудници и помагачи. TOMS организират социални събития, кампании и др., с които набират средства за конкретните нужди на хората в третия свят. Обвинени, че грандиозното им развитие може да потисне местното производство, те сключват договор с Хаити за производство на обувки през януари 2014 г., гарантирайки, че ще използват местни хора и ресурси. Това създава възможност за отваряне на работни места за жителите на страната през следващите няколко години. В момента производството на артикулите на бранда се реализира в Китай, Кения и Етиопия. Майкоски е категоричен, че компанията активно търси възможности да произвежда една трета от даряваните обувки в географските региони, където има нужда от тях, осигурявайки по този начин не само обувки, а и възможности за труд и развитие.

 А концепцията на собственика на TOMS Блейк Майкоски е обезоръжаващо проста - за всеки чифт обувки, който някой си купува от него, той дарява един на дете в нужда.


Още теми от Любопитно

Разплащателни карти Защита за онлайн разплащане