GoBIO - Lifestyle magazine

Начало / Спорт / Влез във форма / Най-добрите упражнения по време на настинка...

Спорт

Влез във форма

Влез във форма

Най-добрите упражнения по време на настинка

Най-добрите упражнения по време на настинка

Когато сме настинали, вероятно последната мисъл в главата ни е да правим физически упражнения. Но в някои ситуации, от леко до умерено натоварване всъщност може да ни накара да се чувстваме по-добре, казва д-р Ричард Бесър, главен медицински редактор на ABC News. Той съветва спазването на "правилото на шията" - ако симптомите са над шията (подсмърчане, кихане, запушен нос), тогава да се облеем в пот от упражнения е безопасно и дори желано. Д-р Бесър препоръчва да слушаме тялото си и да помислим за следните активности.

 

Разходка

Настинката може да снижи нивата на енергия, така че да не се чувстваме добре за интензивен фитнес. Но дори 20-минутна разходка може да помогне да почувстваме ефекта на редовните упражнения, според д-р Бесър. "Ако синусите са запушени, разходката ще ви стимулира да си поемате по-дълбоко въздух и ще помогне за отпушването им" - казва той. Лекарят подсеща, че хората, които се упражняват повече, като цяло се разболяват по-рядко.

 

Бягане

Ако е станал част от ежедневието ви, сутрешният джогинг няма причина да отпада от графика, когато сте настинали. "Пациентите ми, които редовно бягат за здраве, казват, че тичането им помага да се почувстват по-добре и когато са настинали. Бягането е естествен пречиствател на лошите мисли и на проблемни вещества от тялото, така че може да ви помогне и за по-бързо отшумяване на симптомите на настинка" - казва д-р Бесър.

 

Йога

Тялото освобождава хормона на стреса кортизол, когато се бори с инфекции като обикновената настинка и проучване показва, че упражнения, които облекчават стреса - като йога и дихателни упражнения - могат да засилят имунитета. Освен това, разтягането може да облекчи болките и схващанията, характерни за настинките и запушените синуси.

 

Танци

Може и да нямате сили да посетите обичайния си зумба клас, но няма причина да не се позабавлявате на любимите си мелодии у дома. Проучване разкрива, че дори хората, които само слушат 50 минути танцова музика на ден, имат по-ниски нива на кортизол и повече антитела за справяне с вирусите от останалите.

Трябва да имате предвид, че има и упражнения, които трябва на всяка цена да избягвате по време на настинка, дори героично да смятате, че можете да се справите с тях. Най-лошите възможни физически активности при настинка са бягането на маратон, упражненията на машините във фитнеса, вдигането на тежести, отборните спортове и всички упражнения навън, ако е студено.

 


Още теми от Спорт

Разплащателни карти Защита за онлайн разплащане