GoBIO - Lifestyle magazine

Начало / Здраве / Интересно / Как да ускорим метаболизма...

Здраве

Интересно

Интересно

Как да ускорим метаболизма

Как да ускорим метаболизма

Разпространена е идеята, че за да ускорим метаболизма си, не трябва да пропускаме закуска и да ядем по няколко пъти на ден. Проучване, проведено сред хора с бърз метаболизъм, показва, че има и други пътища към добрата форма и тънката талия. Ето кои са те:

 

Яжте правилното количество калории

Метаболизмът е химичен процес в организма, който превръща храната, която приемаме, в "гориво". В резултат получаваме енергията, която ни помага да изживеем пълноценно всеки ден. За да разберете колко калории на ден са оптимални за вас, трябва да изчислите своята базална метаболитна ставка (т.нар. BMR), която отчита пола, ръста, възрастта и актуалното тегло.

 

Изчислете колко калории изгаряте

Разбира се, никой не седи на едно място по цял ден - дори хората, които прекарват деня на бюро, използват енергия, за да се приберат у дома. Ако приемате толкова калории, колкото изгаряте, ще запазите настоящото си тегло. Ако искате да отслабнете, спестете си 500 калории или увеличете разхода на енергия (или и двете) - така ще можете да свалите между 1 и 2 килограма на седмица.

 

Направете тренировките редовно занимание

"Правенето на кардио упражнения от 3 до 5 пъти седмично е свързано с ускоряването на метаболитните процеси на тялото в покой" - казва д-р Уейн Уесткот от Куинси. Това означава, че ако ходите на фитнес, дори извън залата тялото ви ще гори повече калории, отколкото ако не сте стъпвали там от месеци. Най-добрият начин да ускорите метаболизма, докато сте в залата, е да правите интервални упражнения - което означава 20 секунди максимално натоварване и 10 секунди почивка. Според проучване така се изгарят 13,5 калории в минута, за разлика от кардио упражненията с умерена интензивност, които изгарят 6-7.

 

Не се въздържайте от силовата тренировка

Един килограм мускули изгаря повече калории от килограм мазнина - около 9 пъти повече, всъщност. "Вдигането на тежести е най-добрият начин да се предпазим от свързаното с възрастта забавяне на метаболизма" - казва д-р Памела Пийки от Мериленд.

 

Никога не се подлагайте на йо-йо диети

Избягвайте резките промени в теглото, ако искате да имате добър метаболизъм, съветват специалисти. "Пациентите ми с най-бавен метаболизъм са онези, чието тегло постоянно варира" - казва д-р Скот Айзъкс от Университета Емори. "Когато губите тегло, губите мускули и мазнини, но когато го качвате обратно, е предимно мазнини, които изгарят по-малко калории" - казва той.

 

Хапвайте преди лягане

Забравете за всичко, което са ви казвали за яденето след 8 ч. вечерта. Скорошни изследвания на Университета във Флорида показват, че 150 калории, приети преди лягане, ускоряват метаболизма сутринта повече, отколкото, ако не сте хапвали нищо. За най-добър резултат, нощното похапване трябва да се състои от протеин (като чаша мляко или сирене). Единствената "уловка" е, че това действа, ако се упражнявате редовно.


Още теми от Здраве

Разплащателни карти Защита за онлайн разплащане