GoBIO - Lifestyle magazine

Начало / Здраве / Интересно / Как да ставаме лесно по-рано ...

Здраве

Интересно

Интересно

Как да ставаме лесно по-рано

Как да ставаме лесно по-рано

Ето няколко съвета за това как, ако сте наистина мотивирани, да започнете да ставате по-рано по-лесно!

1.      По-рано с минутка всеки ден

Да си навивате алармата за по-рано не винаги означава, че успявате да станете по-рано. Ако усещате, че постоянно натискате бутона за отлагане на алармата, може би тялото ви има нужда от време, в което да свикне. Вместо да навивате алармата си веднага за много по-ранен спрямо сегашния час, действайте постепенно – нека алармата ви звъни първо с 1-2 минути по-рано и после с още толкова всеки следващ ден. След месец ще ставате половин час по-рано и то без да усещате разликата. Наистина ще отнеме повече време, но поне ще е постепенно, вместо стресиращо. Така е и по-вероятно да успеете.

2.      Използвайте приятелите си

Намерете приятели, които стават рано и си уговорете среща с тях. Така ще си създадете ангажимент, за който не искате да закъснявате, а и освен това ще използвате биологическия си сигнал да станете навреме, когато имате нещо важно за правене. Същият биологичен сигнал ви буди няколко минути преди алармата, когато имате важна работа.

3.      Манипулирайте околната среда

Много по-вероятно е да свършите планираното, ако околната среда е подходящо подредена. По същата логика е по-вероятно да отидете на фитнес, ако дрехите ви за фитнес са на видимо за вас място. За ранното ставане можете да направите няколко неща: да сложите устройството, което ви буди, далеч от леглото си, за да се наложи да станете, за да го изключите. Нагласете кафето с таймер, ако можете. Сложете си нещо топло за обличане близо до леглото, за да го облечете като станете и да не ви липсват толкова много завивките.

4.      Дайте си неустоима причина да се събудите рано

Какво си представяте, че правите, когато се събудите по-рано? Можете да използвате този образ за мотивация за ранното ви събуждане. Планирайте да направите след ставане нещо, което обичате, за да не виждате ранното ставане като наказание, а като възможност за добър старт на деня.

5.      Вярвайте в себе си!

Вместо да си повтаряте колко обичате да спите до късно, мислете положително и вярвайте в себе си. В началото няма да е лесно и тялото ви ще иска да се върне обратно към старите си навици, но с времето ще става все по-лесно


Още теми от Здраве

Разплащателни карти Защита за онлайн разплащане