GoBIO - Lifestyle magazine

Начало / Здраве / Интересно / Как да се грижим за красотата след 40-те?...

Здраве

Интересно

Интересно

Как да се грижим за красотата след 40-те?

Как да се грижим за красотата след 40-те?

Кожата на лицето е изключително крехка, а грижата за нея във всички възрасти ни позволява да забавим стареенето, като предотвратим появата на бръчки, петна, загубата на блясък и другите следи от времето. Едно нещо, за което всички жени над 40 години са на едно мнение – след тази възраст трябва да се полагат специални грижи за кожата, за да запази тя своята жизненост и да успеем да заличим следите от времето.

Открийте задължителните грижи, съобразени с възрастта ви:

  1. Нежно почистване

С течение на времето функцията на клетките се забавя и те вече не могат да произвеждат достатъчно вещества, които овлажняват и укрепват кожата по естествен път. Като резултат тя изсъхва и бръчките се задълбочават. Може би за почистване на лицето си сутрин и вечер ползвате гел, който се изплаква с вода? Заменете го с мляко без изплакване или мицеларна вода, тъй като те позволяват на кожата да се отърве от нечистотиите, без да отслабват кожната бариера.

  1. Борба с бръчките

Сега е времето на силните формули и мощните активни коктейли, които подхранват, действат срещу свободните радикали, стимулират защитната система на кожата, но и поправят и компенсират щетите от стареенето. В менюто: витамин А, AHA (или плодови киселини), соеви изофлавони и препарати на основата на женшен, китайски лимонник, златен корен. Нанасяйте съвестно сутрин и вечер върху чиста и суха кожа, като масажирате продукта от врата към челото, от вътрешността на лицето към скулите.

  1. Веднъж месечно – посещение при специалист

Тъй като тези ежедневни процедури не са достатъчни, е полезно да се прави един път в месеца дълбоко възстановяване на кожата. Дали маски, серуми (ампули), или пилинг процедури, те обновяват и съживяват вашите клетки и ще получите в резултат по-гладка и чиста кожа. Можете също така да се подложите и на процедура при вашия дерматолог – микродермабразио, мезотерапия, витамини...

  1. Нощен крем

След 45-годишна възраст, ако не поставяте крем върху кожата си преди лягане, тя рискува да изгуби своята мазнина по време на сън. Когато имате нормална кожа, можете да изберете крем за суха кожа. Внасянето на мазнини играе изключително важна роля, независимо от типа кожа. Благодарение на тях кожата запазва своя баланс и се защитава срещу външни агресии. Особено когато е студено и с напредването на възрастта. Затова избрете антиейдж крем, който е достатъчно мазен.

  1. Почивайте!

Никой крем не може да изтрие умората, изписана на лицето. Единственото решение е да си отпочинете, да спите достатъчно, за да изтриете стреса. Защото колкото повече ни липсва сън, толкова повече тъмните кръгове под очите са по-изразени и тенът е по-повяхнал. Интуитивно ние знаем, че чертите ни са по-отпочинали, когато сме спали добре. Констатация, потвърдена от изследванията на хронобиологията, които показват, че нашето тяло и кожа се възстановяват през нощта. След 1 часа през нощта кожата започва да се възстановява и през деня е по-добре защитена от атаки.

  1. Не на торбичките под очите!

Това е особено крехка част от лицето – тъй като клепачите извършват около 10 000 удара в денонощието, е нормално след 40 години да са склонни да подпухват. Ако ви се образуват торбички под очите, не трябва да спите по корем или по гръб. На практика, когато главата е твърде ниско, лимфният дренаж на лицето не е добър. Решението е да се спи с възглавница, която поддържа главата добре, за предпочитане в хладно помещение. Нанасяйте специален крем за околоочен контур, но избягвайте прилагането на твърде дебел слой. Когато сме легнали, водата се застоява в съдовете, което води до подуване. Ако се събудите с торбички, редувайте потупване с два пръста върху клепачите, това изхвърля водата, а очите спадат постепенно.

  1. Масажирайте напрегнатите черти

Трябва да правите редовно масаж на лицето, тъй като с течение на времето изразените бръчки могат да му придадат остър и тревожен вид. Ако не можете да премахнете бръчките, можете да релаксирате чертите си. Достатъчно е докато прилагате крем сутрин и вечер, да приглаждате кожата с пръстите на двете ръце, правейки движения нагоре. По време на масажа, тялото секретира антиоксидантни хормони. Това стимулира кожната микроциркулация в този участък и следователно подобрява обмена на кислород в тъканите. Един истински плюс, който усилва действието на крема и проникването на активни вещества.

  1. Очертавайте веждите и устните

Под въздействието на гравитацията, през годините лицето губи своята форма. Резултат - веждите и устните променят формата си, като променят и лицето като цяло. Когато стареем, веждите са склонни да изтъняват. Въпреки това, тяхната извивка е много важна, защото дава структура на погледа и балансира лицето. Подходящо би било да се подчертаят с перманентен грим. Същото важи и за контура на устните. Въпреки това, ако горната устна е изтъняла, избягвайте подчертаването, защото ако линията е прекалено тъмна, резултатът е състаряващ. Като ги препроектирате чрез грим, ще въстановите баланса на лицето.

  1. Третиране на ръцете

Истина е, че се занимаваме много повече с лицето и тялото, отколкото с ръцете си. След 45-годишна възраст обаче наистина трябва да се погрижим за тях, ако не искаме те да издават възрастта ни. Тъй като ръцете имат тънък хидролипиден слой, трябва да нанасяте крем редовно, да избягвате прекомерната топлина и студ, да ги подсушавате с кърпа, вместо да използвате електрически сешоар за ръце. В противен случай, кожата изсъхва и варовикът атакува защитната бариера. Също така те трябва да бъдат защитени възможно най-много от слънцето, като например да използвате памучни ръкавици за градината или ръкавици без пръсти за колоездене. Вместо маската, която обикновено прилагате, препоръчваме да използвате бебешко олио като нощен крем. Това е евтин продукт с много добра поносимост.

  1. Крем за крака всеки ден

Не чакайте да навършите 65, а започнете да прилагате крема ежедневно след 40 години. Кожата е вече изтънена върху прасците, а слънцето влошава нещата. Най-добрите овлажнители за тази зона, често недохранена, са млеката или балсамите, предназначени за атопична кожа, тъй като те съдържат повече мазнини, отколкото другите. Колкото по-добре е хидратирана кожата на краката, толкова по-устойчива е на стареене и шок, които оставят белези след определена възраст. Нанасяйте подхранващ крем ежедневно – от глезените към коленете.

  1. Дълбоко почистване на кожата

След лятото почистването кожата е важно, защото тя е удебелена, за да се защити от слънцето. Тя също може да е била засегната от ултравиолетовите лъчи, да е станала мазна, или да е образувала малки комедони. Най-добре е да правите лек пилинг с AHA (плодови киселини) веднъж или два пъти седмично. След това нанесяйте крем или серум против стареене. По този начин епидермисът се възстановява напълно след три месеца. Ексфолирането на кожата с AHA продукт помага нейното обновяване, освен това, когато е по-добре почистена, активните съставки са по-ефективни и могат да проникнат до повърхността на дермата. Този тип лечение е подходящ за всички типове кожа, с изключение на чувствителната.

  1. Защита от петна

С течение на годините кожата се защитава по-слабо. Всеки сезон трябва да нанасяме UV защита, когато сме навън - на лицето, деколтето и ръцете. Когато работите навън, помислете за грим, който съдържа защитни UV филтри. Под влиянието на възрастта, UVлъчите и хормоните, меланоцитите (клетките, които освобождават меланин – пигментът на кожата) забавят работата си и това води до появата на петна след 40. По-добре превенция с анти-UV крем, отколкото премахване, което често е дълго и досадно.

  1. Хидратирайте

Кожата ни блести, благодарение на нейната текстура, а сиянието й зависи от грижите, които полагаме. Необходими са няколко прости стъпки, за да възстановите блясъка. Първо, добре я почиствайте ежедневно, след това щедро хидратирайте с подходящ крем. Също така трябва да пиете достатъчно течности и да се храните с есенциални мастни киселини, даващи гъвкавост и еластичност.

  1. Следете обиколката на талията

Забавянето на обмяната на веществата, свързано с възрастта, хормоналните колебания и преходът към менопауза могат да подкопаят добрата ни форма. Между 40 и 50 години тялото се променя и ако не сте внимателни, лесно ще добавяте по един килограм и по един сантиметър на талията годишно. Това е времето, когато не трябва да се изоставяте. Решението: редовна физическа активност за поддържане на мускулите и за да не трупате повече мазнини. Така че бъдете внимателни, спортувайте и не позволявайте на килограмите се покачват! Освен това застоялият начин на живот намалява подвижността и желанието ви за активност, като създава условия за загуба на калций и евентуалното развитие на остеопороза.

  1. Откажете цигарите и намалете алкохола до минимум

След 30-годишна възраст организмът произвежда по-малко колаген и при пушачките по-бързо се появяват бръчки около устата и очите, а зъбите пожълтяват. Алкохолът разширява кръвоносните съдове и от него лицето подпухва и се зачервява – доказани врагове на трайната ни красота.


Още теми от Здраве

Разплащателни карти Защита за онлайн разплащане