GoBIO - Lifestyle magazine

Начало / Здраве / Интересно / Как да остаряваме без нужда от пластични операции...

Здраве

Интересно

Интересно

Как да остаряваме без нужда от пластични операции

Как да остаряваме без нужда от пластични операции

В началото на тази година Мирей Джулиано издаде следващата си книга, озаглавена "Французойките не си правят пластични операции", в която разкрива "тайните на остаряването със стил и отношение". Самата Мирей е в своите 70, изглежда изключително изискано, но дава и примери за световноизвестни дами, които според нея са символ на подобно изтънчено остаряване и способност да превърнеш годините в приятел, а не във враг (и не всички са французойки!). Сред тях са Кралица Елизабет II ("все още се наслаждава на бисквитките от маслено тесто"), Катрин Деньов ("държи се като нормален човек"), София Лорен ("държи се като звезда"), Хилъри Клинтън ("респектираща световнозначима фигура") и Анджела Меркел.

Мирей Джулиано е убедена, че трябва да изглеждаме и да се чувстваме по най-добрия начин, независимо от възрастта. "Французойките подхождат към стареенето с различна нагласа от тази на повечето жени в света", пише тя. "В Америка жената се смята за стара след 40, а като правило, ние французойките сме най-щастливи между 65 и 70. Тогава най-ясно си личи дали си правила тези неща в живота си, за които тялото сега ще ти се отблагодари."

Според Джулиано във Франция възрастната жена все още може да има бляскав ореол и да бъде обект на желание и мъжки интерес. Затова трябва да опитаме да не се фиксираме върху възрастта и предразсъдъците, свързани с нея и да помним, че изглеждаме по-млади, когато се чувстваме по-млади. "Прекрасно е да се чувстваме добре в тялото си... но нека не се опитваме да влезем в кожата на 20-годишната си същност", пише авторката. Според нея ключът към стилната визия и след 60 е "Умереност във всичко!" Не започвайте драстични диети, не си боядисвайте косата в яркочервено и не носете тюркоазени сенки. Предпочитайте леки процедури за лице пред козметичната хирургия, защото вратът и ръцете ви така или иначе ще ви предадат. Никога не показвайте голи рамене и научете магическото действие на коприненото шалче. Изкачвайте стълбите пеша, вместо да ползвате асансьора. Смейте се често и яжте чувствено. И пробвайте тайния детокс с праз на Мирей - вземете килограм праз, сварете го във вода, изяжте праза и изпийте водата. Това е всичко.

Според Мирей, още когато навършим 40, трябва да започнем да подхождаме различно към начина, по който ядем, пием, грижим се за себе си и спим. Ето нейните съвети как това да се случва правилно.

            1. Носете само лек грим

"Виждам много хора, които напълно се запускат с възрастта. Те започват да не си обръщат внимание и да се обличат небрежно и неподходящо за възрастта си. Развиването на положително мислене, на "приятелство между вас и годините", на отношение, което резултира в здравословен начин на живот и любов към себе си, има магически ефект против стареенето. Не се опитвайте да се обличате като дъщеря си, покрийте ръцете си и изхвърлете изрязаните бикини. Прекалено многото грим по-скоро ни състарява, отколкото да ни кара да изглеждаме по-добре. Помислете добре дали искате да привличете силно внимание към бръчките или неравностите по лицето. И забравете за червеното червило", съветва Мирей.

            2. Яжте храни, полезни за кожата на лицето

"Когато остаряваме, ние не можем да продължим да ядем и пием по същия (понякога безразсъден) начин, по който сме го правили като по-млади. Нашето тяло не реагира по същия начин, метаболизмът се променя. Ако преди е можело да компенсираме с по-малко храна на следващия ден след преяждане, няколко дни без алкохол или детокс, сега лицето плаща скъпо за всяко отклонение. Приготвяйте семпли ястия с акцент върху зеленчуците, особено зелените зеленчуци и семената. Заменете солта и мазнините с билки и подправки, яжте много супи и плодове. Не забравяйте за стридите, меда, черния шоколад - три зашеметяващо вкусни и изискани суперхрани", казва Мирей, която самата признава огромното си увлечение към тези храни. Една от нейните тайни е хапването на няколко сушени сини сливи сутрин - според нея те балансират метаболизма.

            3. Мийте лицето си

"Най-фундаменталният и важен навик за поддържането на здрава кожа е почистването й. Преди да отидете в леглото, мийте лицето си с религиозна упоритост, за да почистите кожата и отворите порите. Сапунът може да изсуши кожата ви, така че гарантирайте си, че сте я овлажнили добре след това. Нямате нужда от скъпи овлажняващи кремове и козметика - кремообразен лосион на вазелинова основа или капка арганово масло, употребявани редовно, могат да направят чудеса", съветва Мирей Джулиано. Аргановото масло е също толкова полезно за косата, колкото за кожата, така че можете да го употребявате и за нея.

            4. Намерете своята магическа подстрижка

Нищо не издава възрастта така, както косата. С косата се случват много неща през годините и затова е важно, когато преминем във втората половина от живота си, да открием нашата семпла, елегантна, лесна за поддържане прическа, която стои добре на лицето ни и визуално отнема от годините ни. Тя може да стане повод за добро самочувствие и много комплименти.

            5. Смейте се и се разхождайте повече

За много от нас "упражнения" и "тренировки" са мръсни думи, но няма кой да възрази срещу създаването на навика да се разхождаме по 15 минути на ден. Малките неща са тези, които значат, смята Мирей Джулиано. "Увеличете честотата на другите приятни физически активности - от плуването или карането на велосипед до секса. Забравете извиненията. Изкачвайте стълбите пеша, ако живеете в блок, или си намерете някаква работа в градината, ако имате къща. Танците са също страхотна опция. Смейте се много. Смехът е чудесно упражнение за мускулатурата и ви зарежда с оптимизъм радост от живота."

            6. Пийте много вода

"Всяка глътка вода е глътка младост и лекарство, което няма как да предозираме. Аз пия голяма чаша вода, преди да отида в леглото; пия чаша вода веднага, след като се събудя и още много между тях. Водата поддържа баланса на кожата ми, придвижва жизненонеобходими съставки към органите на тялото ми, чисти токсините, пази клетките ми хидратирани и ставите добре смазани (а ние се нуждаем много от тази гъвкавост и подвижност през втората половина от живота!)", предупреждава Джулиано.

            7. Обърнете специално внимание на съня

"Добавете 1 час към съня си и ще добавите 2 или 3 години към живота си. Не подценявайте положителното въздействие на съня върху вашата кожа, коса, енергия и настроение. Направете съня ваш приоритет. Нека спалнята ви да бъде максимално комфортна - не внасяйте в нея телевизор или работа - и си гарантирайте, че е добре проветрена. През нощта трябва да бъде тъмно и тихо. Инвестицията в комфортни завивки и удобна възглавница наистина си струва. Според френските стандарти трябва да се спи между 8 и 9 часа на нощ, така че представете си колко недостатъчни са 6-те или дори по-малко часове, които посвещава на съня си модерният човек", казва авторката на книгата.


Още теми от Здраве

Разплащателни карти Защита за онлайн разплащане