GoBIO - Lifestyle magazine

Начало / Спорт / Влез във форма / Как да започнем физическа активност, без да си нав...

Спорт

Влез във форма

Влез във форма

Как да започнем физическа активност, без да си навредим?

Как да започнем физическа активност, без да си навредим?
  1. Консултирайте се със специалист

Ако не сте спортували отдавна, здравословното ви състояние не е много добро или имате стара травма ви препоръчваме да се консултирате с личния си лекар. Той може да ви посъветва с каква натовареност и честота да спортувате.

      2. Започнете бавно

Изпълнявайте упражненията внимателно, бавно и без повторения. Знаете, че ще се натовари сърцето ви и ще увеличите кръвното налягане за кратък период от време, така че не се пренатоварвайте още в началото.

       3. Намерете спорт, който ви харесва

Много е важно в началото на промяната да стартирате нещо, което вече сте пробвали или познавате. Ако винаги сте обичали да плувате, да танцувате или да тичате в парка, това е вашият начин да се раздвижите. Има време за експерименти.

       4. Купете си спортен екип

Естествено нямаме предвид да похарчите цяло състояние, но е задължително да спортувате с удобен екип и най-вече обувки. С тях ще избегнете травми и наранявания, които ще използвате след това за оправдание защо не спортувате. А пък и всички знаем, че когато се чувстваме комфортно в нови дрехи, се мотивираме допълнително.

       5. Направете си мини фитнес у дома

Можете да си вземете леки гирички, въже за скачане, разтегателни ластици или топка. Всеки път, когато сте претрупани с работа, имате куп ангажименти и просто наистина нямате свободното време да посетите фитнес залата, можете да направите лека гимнастика вкъщи за около 10-15 минути.

        6. Наслаждавайте се на ползите и резултатите

Когато започнете да спортувате, ще забележите, че ще се чувствате по тонизирани, концентрирани, дори по-леки. Упражненията ще подобрят настроението, излъчването и дори сексуалния ви живот.

        7. Не се застоявайте

Да се стои на стол в продължение на повече от 30 минути не е препоръчително. Ако сте на работа, разходете се из офиса, сипете си вода, раздвижете раменете и врата си. Може да направите дори 10 клека. Ако сте в ресторант на дълга вечеря, можете да отидете поне до тоалетната, да измиете ръцете си или оправите прическата си.

Движете се! Движете се! Началото е винаги трудно, но не се отказвайте!


Още теми от Спорт

Разплащателни карти Защита за онлайн разплащане