GoBIO - Lifestyle magazine

Начало / Спорт / Йога / Как да започнем да медитираме /за начинаещи/...

Спорт

Йога

Йога

Как да започнем да медитираме /за начинаещи/

Как да започнем да медитираме /за начинаещи/

Може би сте опитали да медитирате в миналото. Затваряте очите си, очаквате просветление (или поне моментно облекчение на стреса) и... нищо не се случва. До следващата минута, когато ежедневните мисли и задачи наводняват главата ви: провери си имейла! купи месо за вечеря! не забравяй да честитиш рождения ден на еди-кой-си! Всички сме минали оттам, но с някои професионални насоки и малко решителност, това може да се окаже само фаза по пътя към истинската медитация.

Елена Бройер, учител по медитация, отговаря на най-честите въпроси на хората, които правят първите си стъпки в медитацията:

 Какъв е смисълът от медитацията?

 

Медитацията помага да се намали количеството на стрес в живота ни, като помага на тялото да релаксира и да се лекува. Всеки път, когато седнем да медитираме, ние буквално каним нашите клетки да освободят дълго сдържаните реакции на стреса, които сме събрали с времето, оставяйки ни по-спокойни, уравновесени и адаптивни. Чрез медитация можем да достигнем до нива на щастие, които стават все достъпни в течение на времето. Медитацията понижава кръвното налягане, подобрява съня и повишава цялостното ни чувство за доволство и устойчивост, независимо какви са външните обстоятелства.

 Как точно се медитира?

Седнете удобно, затворете очи и се наблюдавайте. Съсредоточете вниманието си върху дишането, а не върху мислите, които неизбежно ще се появят в ума ви. Дори да им се поддадете, продължавайте да връщане вниманието си върху дишането.

 Какво да направим, ако мислите препускат из главата ни и не можем да се съсредоточим?

Продължете да се наблюдавате. Това е именно причината, поради която хората медитират. Забележете как дишането ви може да помогне да обърнете вниманието си навътре.

 Трябва ли да седнем в определена поза, за да медитираме?

Седнете удобно - на стол, диван или на пода, както ви е удобно. Седнете с изправен гръб и със затворени очи. Постарайте се да седнете така, че да не ви разсейва позата ви, така че да можете просто да се съсредоточите върху дишането си и да отпуснете тялото си.

 Как най-лесно да въведем медитацията в ежедневието си?

Първо, нагласете алармата си за 20 минути по-рано сутрин. Измийте си зъбите и седнете където предпочитате - диван, стол или на пода. Почувствайте се удобно. Нагласете таймера за 20 минути.

Затворете очи и се отпуснете. Първоначално ще ви изглежда все едно сте бомбардирани от мисли - това се случва, когато започва вътрешното пречистване. Мисъл след мисъл ще дефилират в съзнанието ви. Наблюдавайте ги и не забравяйте да връщате вниманието си към дишането си отново и отново. Това може да отнеме няколко минути, но неминуемо парадът на мислите ще се забави и може би дори ще забележите моменти на пауза и тишина между тях.

 Кога е идеалното време за медитация?

Идеалното време е сутрин в продължение на 20 минути и след това следобед (преди вечеря) за още 20 минути.

 Колко често трябва да медитират начинаещите?

Опитайте веднъж на ден в продължение на седмица. Вижте как ще се почувствате. Всяка медитация е по-добра от никаква.


Още теми от Спорт

Разплащателни карти Защита за онлайн разплащане