GoBIO - Lifestyle magazine

Начало / Здраве / Душа и Тяло / Как да влезем в час?...

Здраве

Душа и Тяло

Душа и Тяло

Как да влезем в час?

Как да влезем в час?

С каквото и да запомните това лято, то отминава и идва моментът, в който се връщаме в ежедневието на работните ангажименти, училищния график, срещите и рутината. Лятото има невероятното свойство да вълнува, да зарежда, да ни кара да обръщаме внимание на неща, които забързани в обикновението, не забелязваме.

Как да се върнем заредени и обновени, а не натъжени заради отминаващите топли дни и летни емоции? Как да влезем в час отново в буквален и преносен смисъл?

Предлагам ви няколко стратегии за запазване на лятното настроение и превръщането му в есенно-зимна батерия:

  1. Помнете, че всичко е процес. Колелото се върти, сезоните се сменят, минава лятото, идва есента. В процеса на смяна на сезоните и типичните за тях активности и емоции, ние неизбежно сменяме и настроенията си. Но, както НЛП вярва, всички ние можем да контролираме мислите си, а оттам и настроенията си. Невро-лингвистичната връзка е много силна и нашите думи определят нашите мисли, а нашите мисли създават нашето настроение и емоции, и всичко това е един непрестанен процес. Всяко състояние е временно и ние сме отговорни за начина, по който мозъкът ни възприема събитията и емоционалното значение, което им придаваме.
  2. Използвайте котви, които сами сте създали през лятото. Котвите са елементи – визуални, аудиални или кинестетични спомени, които имат свойството да възпроизвеждат определени емоции или поведение. Котвите са естествен начин на мозъка да задържи спомени или събития, които служат като поуки. Например любимата музика от лятото ще ви върне в спомена. Мирисът на парфюма, който сте използвали, ще ви върне в моменти, свързани с този аромат. Снимките са също прекрасни котви, които могат да бъдат използвани за преживяване на моментите отново и отново. Но нека запомним, че силата на мисълта е най-мощна и само с мисълта можете да се върнете и да преживеете отново и отново всеки миг, който си заслужава.
  3. Връщането назад е нещо хубаво, но е away from – бягане от бъдещето. А това, от което бягаме, по никакъв начин не ни приближава към това, което искаме. Използвайте събраната енергия и позитивни емоции, за да направите тук и сега това, което искате, това, за което преди не ви е стигала енергия или не сте имали време. Превърнете го в стремеж, в нещо, което ви движи напред, а не ви връща назад. Използвайте максимално насъбраната положителна енергия и приливната вълна на позитивните емоции. Зарядът от добре изкараната почивка може да бъде силен стимул за месеци напред.
  4. Създайте мост между преживяванията през лятото и ежедневието, към което се завръщате. Дайте си ден-два вкъщи, преди реалното завръщане в офиса. В последните дни на почивката поглеждайте имейлите си, за да започнете плавно завръщането към задълженията. Ако сте пътували в чужбина, създайте този мост, като привнесете елементи от чуждата култура във вашата реалност – готварски рецепти, поканете приятели да разгледате заедно снимките ви, или просто преживейте отново емоциите, като ги разкажете на близките си. Понякога за създаването на мост или плавна връзка между активната почивка и активното ежедневие е достатъчно да останем сами със себе си и да подредим случките и събитията в главата си. Особено ако ваканцията е била наситена със силни емоции и преживявания, те имат нужда да бъдат грижливо подредени в многобройните отделения на нашия мисловен гардероб. Така винаги, когато се нуждаем от досег с тези преживявания, ще знаем къде да ги намерим. Улисани в поредица от силни преживявания, много хора не си дават времето, необходимо за слягане на емоциите, за тяхното личностно преживяване и осмисляне, преди да бъдат записани в папка „радост“ или „щастие“. А това води до омаловажаване на преживяното и принизяване до обикновеност. А всички ние преживяваме необикновени неща, нали?
  5. Обърнете внимание на външния си вид. Грижата за себе си по време на ваканцията е нещото, за което завръщащите се от почивка жалеят най-много. По време на почивката ние сме центърът на вселената, денят е организиран около наша си лична програма и завръщането към ежедневието, където някой друг разполага с времето ни, е напрягащо и изтощително. Грижата за себе си след почивка е един прекрасен начин за запазване на настроението. Освежете прическата си, запазете тена с ексфолианти и ароматни масла, използвайте любимите си летни дрехи през топлите дни на есента, но най-вече се постарайте да запазите искрите на лятното слънце в очите си.
  6. Създайте си очакване. Планирайте следващата си ваканция или следващия дълъг уикенд, през които ще се насладите на почивка или пътуване. Човешкият мозък е така устроен, че се мотивира от очаквания. Когато очакваме нещо желано, ние сме много по-заредени и по-склонни да преминем през процеса на очакване търпеливо и без напрежение. Наградата за търпеливото изчакване също е силен мотиватор. Очакванията може да бъдат и за предстоящи проекти, събития, лични ангажименти или просто очакването на кристално ясните есенни дни, в които планината предлага много повече от морето.
  7. Създайте си позитивно възприятие за това, което ви очаква след почивката. Ако всяко ваше завръщане след отпуск е агонизиращо и мъчително, може би е дошъл моментът за друга промяна – тази на работното място или в личен план. Наша е грижата и отговорността за личното ни щастие и комфорт. Ако ежедневието ви е системно НЕщастливо и НЕкомфортно, то кой е виновен за това? Кой кара автобуса на живота ви? Кой стои зад волана и кой избира на коя спирка да спре и кого да качи? Дошло ли е времето за търсене на начини, а не на извинения?
  8. От цялата палитра от емоции, запазете и поддържайте положителните – радост, щастие, любов, любопитство, оптимизъм, страст, ентусиазъм и много други. Направете ги част от ежедневието си, направете ги част от характера си. По този начин няма да сте зависими от външни обстоятелства и ще разполагате с един ценен ресурс, който притежавате и контролирате, защото той е винаги с вас и винаги наличен.

Краят на нещо винаги е начало на друго. Така че заредете се за нови начинания, за нови изживявания и обявете септември за вашето начало на новата година.


Още теми от Здраве

Разплащателни карти Защита за онлайн разплащане