GoBIO - Lifestyle magazine

Начало / Здраве / Здрави и красиви / Здрав гръб - здраво тяло...

Здраве

Здрави и красиви

Здрави и красиви

Здрав гръб - здраво тяло

Здрав гръб - здраво тяло

Приблизително 8 човека от всеки 10 страдат от болки в гърба в някакъв момент от живота си. Жените са дори по-предразположени от мъжете към болки в гърба заради тежките дамски чанти, които носят, бременността и честото носене на децата на ръце. Независимо дали търсите облекчение на болката в гърба, или се опитвате да предодвратите появата ѝ, ето някои от начините, по които да стане това:

 

Хапвайте броколи

Знаете, че калцият е ключът към здравите кости, но японски изследователи добавят още нещо, от което се нуждаете: витамин К. Вярва се, че въпросният витамин, който се съдържа в броколите, спанака и другите зеленолистни зеленчуци, помага на калция да достигне и да се задържи в костите. Колкото по-здрави са костите, толкова по-здраво е цялото тяло - и толкова по-малък е рискът от наранявания и проблеми с гърба.

 

Облекчете товара си

Ако вашата дамска чанта тежи повече от 10% от теглото ви, значи е твърде тежка. Освен това трябва да се носи правилно. Най-удобният модел е с дълга презрамка, която минава през гърдите и позволява да носите чантата си като пощальонска. Ако този модел не ви допада, премествайте чантата си от едното рамо на другото на всеки 20 минути.

 

Спете правилно

Много твърдо легло може би не е най-добрият вариант за вашия гръб. Скорошно изследване показва, че хората, които спят в по-меки легла, по-рядко страдат от проблеми с гърба. При избора на възглавници трябва да имате предвид, че в легнало положение главата ви не трябва да се разполага по-високо от линията на гръбнака. Ако спите по гръб, брадичката ви не трябва да отива твърде близо до гръдния кош. Ако спите на една страна, не трябва да се криви към рамото ви.

 

Стегнете мускулите на корема

Ако имате здрави мускули на корема, това ще ви предпази от проблеми с гърба. Коремните мускули могат да се развият не само чрез коремни преси, но и чрез подскоци и дори джогинг.

 

Не забравяйте хубавата стойка

Седенето на бюрото в офиса по 8 (или повече) часа на ден често е причина номер едно за болки в гърба. Опитайте се да седите с двата крака на пода и да използвате облегалката на стола не за отпускане, а за опора при седенето с изправен гръб.На всеки един час ставайте и се разхождайте по 5 минути.


Още теми от Здраве

Разплащателни карти Защита за онлайн разплащане