GoBIO - Lifestyle magazine

Начало / Вкусно / Рецепти / Здравословно коледно меню...

Вкусно

Рецепти

Рецепти

Здравословно коледно меню

Здравословно коледно меню

В това меню ще откриете познати ястия с малки промени, които ги правят по-лесно смилаеми, за да ви гарантират приятно усещане, наслада и лекота в празничната вечер!

 1. Пъстра салата с кореноплодни зеленчуци

Настържете на ренде морков, ряпа, червено цвекло и ябълка. Овкусете с лимон и зехтин, поръсете със смляно ленено семе. Кореноплодните зеленчуци са богати на витамини и биофлавоноиди, а лененото семе на фибри и омега-3.

 2. Тиквена супа с джинджифил и печени орехи

Задушете стрък праз с малко джинджифил и стрък пресен розмарин. Добавете обелената и нарязана тиква. Залейте със зеленчуков бульон и варете до готовност. Пасирайте и поднесете с леко запечени натрошени орехи. Тиквата е богата на витамин А, а джинджифилът подпомага храносмилането и има противовирусни свойства.

 3. Пълнени чушки с киноа, шам фъстък и червени боровинки

Пригответе като класическите пълнени чушки, но за пълнежа използвайте смес от сварено киноа, суров шам фъстък и сушени боровинки. Овкусете пълнежа с кимион, черен пипер, сол на вкус и малко зехтин. Киноата е пълноценен протеин и има далеч по-нисък гликемичен индекс от белия ориз, с който традиционно се пълнят коледните чушки.

 4. Див ориз с ароматни горски гъби

Можете да използвате сушени манатарки и челядинки. Накиснете ги предварително във вода и ги прибавете към ориза 10-тина минути, преди да е напълно сварен. Овкусете с лимон, зехтин, черен пипер и сол. Дивият ориз съдържа много повече протеини, минерали и В-витамини, в сравнение с другите зърнени култури.

 5. Содена питка с див лимец

Пригответе по класическата рецепта за содена питка като заместите бялото брашно с див лимец. Лимецът е древна пшеница с ниско съдържание на глутен, която не понася да бъде третирана с пестициди. Това я прави по-лесно смилаема и по-чиста от стандартната пшеница.

 6. Печени ябълки с канела и хрупкав топинг

Нарежете ябълките на кубчета, поръсете с канела и изсипете в малка тава. Покрийте със смес от смлени орехи, 1-2 лъжици кафява захар, 1-2 лъжици кокосово масло и портокалови корички. Запечете, докато топингът добие златист цвят. Ароматът на печени ябълки и канела с фини портокалови нотки ще изпълнят дома ви с усещане за празник!

 7. Сурови бонбони с ядки и сушени плодове

Можете да използвате всякакви ядки и сушени плодове. Важното е съотношението да бъде 1:2 в полза на плодовете. Изсипете продуктите в кухненски робот и блиндирайте до получаване на еднородна смес. Оформете топки и ги оваляйте в смлени орехи, какао или кокосови стърготини. За повече празнично настроение, можете към ядките и плодовете да добавите микс от ароматни коледни подправки (канела, джинджифил, кардамом, индийско орехче и карамфил), както и лъжичка портокалова есенция или ром.


Още теми от Вкусно

Разплащателни карти Защита за онлайн разплащане