GoBIO - Lifestyle magazine

Начало / Вкусно / Супер храни / Защо са полезни тиквите?...

Вкусно

Супер храни

Супер храни

Защо са полезни тиквите?

Защо са полезни тиквите?

Оранжевият цвят на тиквената сърцевина се дължи на част от съдържаните хранителни вещества, които същевременно са и пигменти трите различни каротиноида бета-каротин, алфа-каротин и лутеин. Тиквата същото така е фантастичен източник на протеини, минерали, цинк и редица витамини - от групата B, Е, C, T, K и D. И най-важното - не съдържа мазнини, холестерол и натрий. С около 100 г тиква приемате нужното количество витамин А за цял ден. Тя е изключително ниско калорична и с доказани диетични свойства - само 17 кал. на 100 г! Препоръчва се консумацията й при редица диагнози - бъбречни, стомашни, сърдечно-съдови заболявания, при проблеми със зрението, стрес, умора, а освен това забавя стареенето. Съдържаното желязо е причина за положителното въздействие на тиквата при атеросклероза и малокръвие. Калият пък подобрява сърдечния ритъм. Голямото количество пектин също помага срещу стомашни диагнози и за изхвърлянето на холестерола от организма.

Не изхвърляйте!

Когато приготвяте избраното от вас ястие, не изхвърляйте тиквените семки. Те са цяло богатство, особено сурови, когато сме смята, че подобряват паметта и дейността на бъбреците, поддържат простата здрава. Особено характерни са също и съдържаните в тиквените семки белтъчини - 33 г на 100 г семки. Лесно можем да сравним, например, месото съдържа около 20-25 г белтъчини, рибата 17-22 г, бобовите храни 20-26 г. Тиквените семки са прекрасен източник също и на магнезий, манган, фосфор, триптофан и др.

Вкусна хапка

Естествено, за да бъде толкова търсена и предпочитана, причината не се крие само в съдържанието на тиквата. Още повече, че е тя е кулинарен фаворит по света от хилядолетия, когато не са съществували лабораторните анализи. Така че със сигурност нейния приятен вкус и лесна съчетаемост с различни плодове, зеленчуци и подправки, са в основата на призьорското й място.

Класическото варене на тиквата разтваря във водата част от съдържания каротин, така че трябва да го имате предвид, ако я консумирате точно заради него. Ако държите на сварената тиква, пригответе я на пара.

Можете да опитате пюре от тиква, поднесено към печено месо. На килограм тиква добавете 3 моркова, 3 картофа, малко черен пипер и сол на вкус, сварете и пюрирайте.

Специалистите твърдят, че сокът от сурова тиква има ненадминати ползи за здравето. Така че – пийте сок от тиква, ако имате сериозни проблеми с гастрит или колит.

Печенето на тиквата не изисква никакви умения, спестявате си беленето на кората, а и вариантите да я поръсите с нещо любимо са много. За целта само трябва да я измиете, нарежете, почистите от семките и нарежете, както ви харесва. Пече се в тава с 1-2 пръста вода, докато парчетата не придобият лек загар по краищата. 


Още теми от Вкусно

Разплащателни карти Защита за онлайн разплащане