GoBIO - Lifestyle magazine

Начало / Здраве / Интересно / Задържането на течности...

Здраве

Интересно

Интересно

Задържането на течности

Задържането на течности

На повечето хора днес поне веднъж им се е случвало съвсем неочаквано да се събудят с подпухнало лице, или да не могат да обуят любимите си обувки. Освен класическия симптом на задържането на вода от организма – подуването на различни части от тялото обаче, съществуват и още няколко, които не ни навяват веднага мисълта за този здравословен проблем.

Много е вероятно обаче, ако неочаквано наддадете няколко килограма, да става дума именно за това, същото важи и ако изпитвате странно чувство на тежест предимно в крайниците. Изненадващо е, но е факт и че за задържане на вода може да става дума и ако ви се потят краката. Освен това някои хора преживяват първия си сблъсък с неприятното подуване по време на рязка смяна на климата, примерно, когато пътуват към далечна дестинация, така че това притеснение може да се прояви и при здрави хора.

При други подуването може да бъде симптом, съпътстващ определен хормонален дисбаланс, резултат от констипация, или знак за развиващо се сърдечносъдово или бъбречно заболяване. Така че ако ви се случи подобна неприятност, е най-добре да се обърнете за преглед към лекар специалист – по-добре е той да отхвърли едно подобно предположение, отколкото да не си обърнете внимание навреме.

Сред сравнително леките за справяне причини попада прекомерната консумация на сол и нездравословният хранителен режим. В съвременното ежедневие, за съжаление, трудно можем да капсулираме стреса, който е пореден фактор за тази симптоматика.

Каквато и да е причината за задържането на вода обаче, това е сигурен симптом за нарушен баланс в организма. А това не е сезонен или мимолетен проблем. Затова трябва да бъдат взети мерки – съществуват такива, за които можете да се погрижите и сами.

Спокойствие

Достатъчното сън влияе благотворно върху подпухването на тялото, точно както и недостигът му може да ни го причини. Подсигурете си минимум 8 часа сън през нощта, особено ако на другия ден сте на работа и ви предстоят стресиращи и натоварени часове. Изберете си алтернативна релаксираща техника – посещения на йога клас, медитация вкъщи, SPA процедури. Всичко, което ви отпуска и освобождава от стреса, ще ви бъде от полза.

Крайно забранено

Както вече стана дума, натрият в готварската сол е една от съществените причини за задържането на течности. Трябва да бъдете внимателни, защото често солта е съдържима в храни, за които не се досещаме – сирене, полуфабрикати, колбаси и др. Освен това менюто ви трябва да бъде богато на витамини от В групата и със силно ограничено количество сол и захар.

Тогава какво?

Както съществуват храни, които спомагат натрупването на вода в организма, така обаче има и такива, които да ни помогнат да се справим с проблема. Можете да включите към хранителното си меню зелена салата, краставици, домати, аспержи, артишок, зеле, моркови, чесън и овесени ядки.

Дори да ви звучи странно – срещу задържането на вода трябва да се борите с много вода. Не забравяйте да пиете поне 2 литра вода дневно и повече в дните, когато спортувате.

Да, това също

Без спорт трайни резултати във всякакъв аспект е много трудно да бъдат постигнати. Ако наблягате на кардио упражненията, не само че ще се отървете от досадния проблем, а и скоро ще блеснете с една напълно нова визия – по-елегантна и спортна, направо за завиждане. Така че – ходете, тичайте, карайте колело!

От природата

Съществуват, разбира се и някои признати помощни вещества, благодарение на които организмът ви по-бързо и сигурно ще се раздели с подуващите го течности. Природата е била повече от щедра към нас, дарявайки ни с целина, боровинки, зелен чай, листа от бреза, корени от глухарче, плодове от хвойна, копър, магданоз и коприва. Дали под формата на сок, чай, запарка, сурови, или съчетани като извлеци в хранителна добавка, тези дарове от природата със сигурност ще подобрят състоянието ви.


Още теми от Здраве

Разплащателни карти Защита за онлайн разплащане