GoBIO - Lifestyle magazine

Начало / Бизнес / Еко технологии / Емоджи ще спасяват застрашени видове...

Бизнес

Еко технологии

Еко технологии

Емоджи ще спасяват застрашени видове

Емоджи ще спасяват застрашени видове

Понякога някои такива хора изпращат поомежду си емоджи с животни. Сега обаче тутването на емоджи с някои животинки може да се окаже в помощ на спасяването на застрашени видове в дивата природа. 

Емоджи са идеограми и усмивки – малки дигитални изображения, използвани при мобилните телефони или мигновените интернет съобщения, първоначално само в Япония. Тяхната употреба обаче бързо е излязла от границите на Япония. Самата дума е японска и означава пиктограма. Днес обаче нейното значение е по-скоро „картинка“ (e) + „настроение“ (моджи). Тези изображения се използват като ASCII емотикони и са доста стандартизирани с цел вграждане в най-различни устройства. Емоджите не бива да се бъркат с емотиконите – символи, съставени от пунктуационни знаци, изразяващи емоции.

Организацията за защита на дивта природа WWF е започнала кампания за набиране на средства около 10 често използвани емоджи с животни. Всяка от цифровите картинки представлява реален застрашен вид. Така изображението на костенурката например представлява вида зелена костенурка, който е застрашен заради незаконната търговия с техните месо, черупки и яйца. Съгласно кампанията, всяко избраните животните е вписано в Червената книга и е символизирано от емоджи по стандарта Unicode Standard 6.0, тоест са използваеми и за потребителите на IOS, и за хора с устройства под Android.

Всички желаещи да се включат в кампанията могат да направят това в Twitter.com/WWF. Кампанията предвижда да проследи колко пъти дден потребител туитвя някой от емоджите със застрашените видове, а в края на месеца ще му предложи да дари $0.10 или €0.10 за всеки емотикон. Разбира се, всички предложени дарения са изцяло доброволни, така че човек може да дари повече или по-малко, според възможностите си. Който иска да прекрати участието си в кампанията, може просто да трутне, че се отписва от инициативата. Парите ще се използват за финансиране на WWF в дейностите й за защита на дивата природа.

Тъй като често кампаниите в социалните мрежи биват критикувани за това, че представляват странна проява на крайно мързеливо „участие“, тази акция има потенциала да промени представите за онлайн-активизъм. Да видим дали ще успее.

Любопитните пък могат да научат повече на EndangeredEmoji.com.


Още теми от Бизнес

Разплащателни карти Защита за онлайн разплащане