GoBIO - Lifestyle magazine

Начало / Спорт / Влез във форма / Всичко за стречинга...

Спорт

Влез във форма

Влез във форма

Всичко за стречинга

1 2

Нисим Зоарес е създател на фитнес програмата Stretch your limit методи за разтягане. Той е магистър по здравословни проучвания и директор на фитнес отдел в Wingate institute Националния институт по спорта на Израел.

Гъвкавостта е един от физическите ни компоненти. Тя е вродена характеристика, но определено трябва да се развива с правилните упражнения, в противен случай ще я загубим и ще съкратим обхвата на движенията ни.

Ако е така, защо стречинг?

Как да изпълняваме правилно стречинг упражненията?

За кого е предназначен стречингът и какво изучава той, ще научите в тази статия.

През последните години е налице богат академичен дебат за значението на гъвкавостта и големият въпрос, който се задава в почти всяка статия е: Кога да се използва стречингът? Преди или след тренировка?

Академичният свят е все още в дилема, но основният аргумент идва от проучвания, които гласят, че една добра гъвкавост с широк обхват на движение ще доведе до по-добра тренировка и ще предотврати евентуални травми и наранявания.

Защо стречинг?

Стречингът подобрява обхвата на движение в ставите и мускулната гъвкавост. Живеем  във време, в което по-голямата част от населението прекарва деня си в седнало положение. Този проблем, както и прекомерното използване на компютър, шофирането и липсата на физически упражнения, причиняват скъсяване на мускулите. В резултат от движенията, които се извършват по време на стречинга, мускулите развиват гъвкавост и еластичност, а по този начин се предпазва тялото от потенциални травми.

Естествената тенденция в човешко тяло е мускулно съкращение с течение на времето, Също така се съкращава и движението, като резултат от биологични процеси, случващи се през годините, в резултат от способността на организма ни да устоява на земното притегляне.

Дългите, силни мускули могат да помогнат на човек да се справи с тези процеси. Липсата на подвижност в ставите има много негативни последици. Движенията са къси и тромави, а всеки опит да достигнем по-голям обхват на движение става болезнен. Тренировките по стречинг са предпазначени точно за това, да увеличат обхвата на движение, който ставите ни позволяват, докато опознаваме собственото си тяло и биологичните промени, които настъпват в него с времето.

Как да разтегнете мускулите?

Има много техники за мускулен стречинг, като поясняваме, че ние не разтягаме мускулите, а съединителната тъкан между тях. За да се ​​практикува стречинг и упражнения за гъвкавост е необходимо да сме запознати с видовете стречинг, структурата на мускулите и различните тренировки за всяка една възрастова група, с акцент върху всеки един крайник или орган.

Проблемът е, че тренировките по стречинг се провеждат  от много инструктори, които разчитат на традиционни упражнения или копират такива, а това не винаги е правилният и безопасен начин. Сега има достатъчно източници на знания и практическа подготовка, за да се изгради един безопасен и ефективен стречинг час. Гъвкавостта във всяка възраст трябва и може да се подобри според функционалните изисквания, но ние трябва да коригираме нивото на натоварване и упражненията.

Хората, които практикуват стречинг упражнения, редовно споделят, че са получили облекчаване на болките в гърба, по-лесна двигателна способност и ежедневно чувство за жизненост.

Стречинг упражнения за всички?

Отговорът е да, но трябва да се знае, че изборът и редът на упражненията не е еднакъв за всички. Танцьорите са длъжни да практикуват стречинг, различен от бегачите, децата трябва да се  упражняват по различен начин от възрастните, а хората с увреждания да използват други техники от здравите хора, и т.н. Принципът на специфичност е също важен тук. Много хора обаче използват един и същ принцип за всеки спорт, който практикуват, но това няма да им помогне да подобрят гъвкавостта си, защото стречинг упражненията се изпълняват с различна методика при всеки един спорт.

През 2013 г. бе направено групово изследване на 100 души, страдащи от мускулно съкращение и болки в гърба, под надзора на Кибуцим Колеж (Kibbutzim College) в Тел Авив Изследването се оказва доста поучително - групата, която се упражнява два пъти седмично, показва значително подобрение, болките в гърба намаляват драстично и извършването на ежедневните дейности става много по-лесно и приятно. Другата изследвана група използва рутинни упражнения без разтягане. Тя показва влошаване на болките в гърба и затрудняване в извършването на ежедневните дейности.


Още теми от Спорт

Разплащателни карти Защита за онлайн разплащане