GoBIO - Lifestyle magazine

Начало / Спорт / Влез във форма / Важно да знаем, преди да започнем да тичаме...

Спорт

Влез във форма

Влез във форма

Важно да знаем, преди да започнем да тичаме

Важно да знаем, преди да започнем да тичаме

Въпреки че технически трябва само да затегнем връзките на маратонките, преди да започнем да тичаме, има някои неща, които е добре да знаем, преди да се захванем с тичането като рутина. Ето някои тайни на професионалистите:

Никога не се извинявайте за скоростта си.

Нито за разстоянието, което ще изтичате – всеки започва отнякъде и има собствена скорост, с която напредва. Намерете приятели, които ще ви подкрепят в това – или се присъединете към клуб, за да намерите правилните приятели за тичане.

Пазете се – особено кожата си.

Изключително важно е да пазите кожата си от слънцето – една шапка с козирка може да спаси живота ви, а слънцезащитен крем преди всяко тичане (дори когато е облачно) ще защити напълно кожата ви и ще ви предпази от излишни ядове.

Научете правилната стойка, преди да изминете километри.

Тичането е единственият спорт, в който не е често срещано да се инструктира спортуващия за това как правилно да държи тялото си за безопасност и ефективност. Професионалистите препоръчват, преди да навъртите много километри, да се допитате до специалист, или да попитате някой треньор за правилната стойка и движения за тичане.

Достатъчното сън е най-важен.

Когато не се наспим, организмът свръхпроизвежда хормони, за да компенсира стреса от недоспиването. Опитайте се да намалите времето си пред монитора, преди лягане и се наспивайте добре, преди да тичате.

Чорапите са важни толкова, колкото и обувките.

Удобните чорапи са изключително важни за комфорта при тичането. Не ги избирайте по външен вид, а по качество, за да избегнете рани и мазоли по стъпалата си.

Понякога времето е по-важно от разстоянието.

За начинаещи е по-лесно психически да минат тичане за определено време и усилие в главата си, вместо определено разстояние и скорост. С времето започнете да си играете със скоростта и разстоянията, към които се стремите.

Ще има и лоши дни.

Някои професионалисти твърдят, че най-трудното при тичането е тръгването – в някои дни, без да знаем защо, просто не ни се тича. Тогава не е лоша идеята просто да отложим за утре, когато ще сме заредени с нова енергия, но да внимаваме да не го правим прекалено често.

Правете само упражненията, които ви харесват.

На различните хора им се отдават различни дейности – може да ви е по-приятно да тичате по-малки разстояния по-бързо, или по-дълги за повече време – не се притеснявайте за това какво мислят или правят другите, а се старайте тичането да ви доставя удоволствие и да пасва на предпочитанията ви.

Внимавайте за хидратацията!

Изглежда очевидно, но често се забравя – водата е може би най-важна при тичането. Внимавайте да не останете дехидратирани преди, по време, и след тичане. Има безплатни приложения като Waterlogged, които ви напомнят да пиете вода, за да не забравяте да пиете вода. 


Още теми от Спорт

Разплащателни карти Защита за онлайн разплащане