GoBIO - Lifestyle magazine

Вкусно

Супер храни

Супер храни

Артишок

Артишок

Въпреки, че замразените и консервирани сърцевини са най-разпространената форма, под която се предлага артишока на пазара, най-пълноценно може да се възползвате от полезните му качества, съдържани в листата му. Най-добре е също артишокът да се приготвя на пара.

Полезни вещества:

Лутеолин – Проведени проучвания сочат, че лутеолинът блокира освобождаването на хистамин в организма, който предизвиква конгестия и поставя началото на много възпалителни процеси.

Фолат – Освен че предпазва от появата на вродени дефекти, този витамин от групата B (познат още като фолиева киселина) понижава риска от сърдечносъдовимзаболявания, тъй като намалява нивата на хомоцистеин. Предполага се дори, че фолиевата киселина предпазва от рак. Един артишок осигурява 110 мкг фолат или около 28% от препоръчания дневен прием на този витамин.

Цинарин – Този фитохимикал е и антиоксидант, който неутрализира токсините и замърсителите от околната среда, особено тютюневия дим. Цинаринът подпомага циркулацията на жлъчната течност, което улеснява изхвърлянето на вредните вещества от организма и възпрепятства натрупването на мазнини в черния дроб.

                                                              Кулинарен съвет:

  • Когато приготвяте артишок на пара, добавете микс от подправки като розмарин, естрагон и мащерка. По този начин ще придадете лек билков вкус.
  • Пасирайте артишок от консерва и добавете малко чесън, зехтин и 1 с.л. кисело мляко. Ще получите идеална паста за основа на сандвичи или брускети.

Още теми от Вкусно

Разплащателни карти Защита за онлайн разплащане