GoBIO - Lifestyle magazine

Начало / Здраве / Здрави и красиви / Алкална диета...

Здраве

Здрави и красиви

Здрави и красиви

Алкална диета

Алкална диета

Теорията на алкалната диета е, че чрез консумирането на определени храни може да се поддържа идеална киселинност във всички органи и системи. Това обаче не е възможно, понеже тялото има определени системи, в които pH се регулира независимо от диетата. Например, с диетата може да се промени pH на урината, но не и на кръвта. Това не прави алкалният режим вреден или безполезен, напротив – той има своите предимства. На първо място, този тип хранене е здравословен, състои се предимно от плодове и зеленчуци, избягват се преработени храни, алкохол, кофеин, приема се много вода.

Диетите, включващи много белтъчини с животински произход, могат да понижат pH на урината и да предизвикат образуването на бъбречни камъни. Алкалната диета е бедна на животински продукти, от което могат да се възползват хора с хронични бъбречни проблеми. Клинични изследвания доказват без съмнение, че хората, хранещи се предимно с плодове и зеленчуци, са оптимално хидратирани, което понижава значително риска от редица заболявания – невродегенеративни, ракови и сърдечносъдови. Единственият риск, който крие диетата, е за болните от диабет

Примерно алкално меню:

Закуска

Варено яйце, краставица и 3 маслини или 1,5% маслено кисело мляко  с бадеми и горски плодове

Обяд

Киноа с гъби и супа от коприва или сандвич от ръжен хляб с краставица, авокадо и маслинена паста

Междинно похапване

Хумус със зеленчукови пръчици или джинджифилов чай с мед

Вечеря

Салата от водорасли и печен картоф с хумус или кафяво ризото на фурна с козе сирене и магданоз

Общи правила при алкално хранене

  1. Изхвърлете от менюто си следните киселинообразуващи храни и питиета: напитки с кофеин, шоколад, сладкиши, снаксове (включително кексчета и разни дребни хапки и хрупалки), безалкохолни напитки, алкохол, твърди сирена, рафинирани въглехидрати, тлъсти меса.
  2. Включете следните алкалообразуващи храни, които трябва да съставляват 80% от общото количество: зелен чай, билков чай, соево мляко, мед от пита, прясно изстискани сокове, повече плодове (особено киви, пъпеш, грозде), всички видове зеленчуци, маслини, зехтин, ленено растително масло.
  3. Приемайте не повече от 20% киселинообразуващи продукти. Избирайте най-добрите като ръжен, пшеничен и царевичен хляб, череши, пилешко и пуешко месо, извара, пресни яйца, риба (особено сьомга, сардина и скумрия), бобови растения, варива, кафяв ориз, слънчогледови семки, кисело мляко.

 

Няма ястие, което да е само алкално или само киселинно, но е добре така да комбинираме храните, че резултатът да е в полза на алкалните такива. Комбинацията 80/20 в полза на алкалните или поне 70/30 е тази, към която трябва да се стремим.

 


Още теми от Здраве

Разплащателни карти Защита за онлайн разплащане